Все повече столичани избират метрото

Пътниците в тролейбусите намалели с 1,7% за година

по статията работи: Ралица Стоянова | 25.02.2013 | 11:59

Превозените товари от сухопътния и водния транспорт се увеличават с 3,7% през последното тримесечие на 2012 г. в сравнение с предходното тримесечие, докато извършената работа намалява с 4,4%. Това сочат предварителните сезонно изгладени данни на НСИ.

Спрямо третото тримесечие на 2012 г. превозените пътници от сухопътния, водния и градския електротранспорт се увеличават с 3,6%, а извършената работа - с 3,9%.

През четвъртото тримесечие на 2012 г. превозените товари от сухопътния транспорт нарастват с 3 431,4 хил. т, или с 13,3%, спрямо съответното тримесечие на 2011 година. Увеличение се наблюдава както при вътрешните (със 17,4%), така и при международните превози (с 3,3%). Намаление на превозените товари е регистрирано при железопътния и газопроводния транспорт съответно с 10,5 и 12,8%.

Извършената работа също бележи ръст (9,7%) и достига 7 418,3 млн. ткм, като увеличението при международните превози е 12,9%, а при вътрешните - 2,1%.

Броят на превозените пътници от железопътния и автобусния транспорт през четвъртото тримесечие на 2012 г. е 136 365,1 хил., или с 2,7% повече спрямо същия период на предходната година. Увеличението се дължи на превозените пътници от автобусния транспорт, които отбелязват ръст от 2,8%, докато при железопътния транспорт е регистрирано намаление от 0,2%.

Същевременно извършената работа е с 2,3% по-малко в сравнение с четвъртото тримесечие на 2011 г. и достига 3 121,1 млн. пкм. Регистрираното намаление е резултат главно от спада с 3,2% при вътрешните превози, докато при международните превози извършената работа е с 3% повече. 

Превозените товари от водния транспорт през четвъртото тримесечие на 2012 г. са с 1,7% по-малко спрямо съответното тримесечие на 2011 г., което основно се дължи на по-малкото количество товари, превозени от морския транспорт.

Извършената работа, измерена в тонкилометри, също отбелязва спад от 42,8% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2011 г. Както при превозените товари, така и при извършената работа намалението се дължи основно на по-малкия обем извършена работа от морския транспорт (48,4%).

През четвъртото тримесечие на 2012 г. превозените пътници от водния транспорт са с 11,1% повече в сравнение с четвъртото тримесечие на предходната година. Същевременно обаче извършената работа намалява с 22,4%, което основно се дължи на морския транспорт.

Броят на превозените пътници от градския електротранспорт (трамваен, тролейбусен и метро) през четвъртото тримесечие на 2012 г. е 79 714 хил., или с 8,7% повече от съответното тримесечие на предходната година. Увеличението се дължи основно на по-големия брой превозени пътници от метрополитена (43,5%), докато при тролейбусния транспорт е регистрирано намаление от 1,7%.

Извършената работа също отбелязва ръст от 77% спрямо съответното тримесечие на 2011 г., като достига 587,2 млн. пкм, и е резултат от по-голямото средно превозно разстояние (с 9 км), на което са били превозени пътниците от метрополитена.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


9 Kamen Jelqzkov 25.02.2013 | 15:46
Това новина ли е? Ако го направят до всяка точка, ще са още повече.
8 чичо съби 25.02.2013 | 14:36
Пътниците в тролейбусите намалели с 1,7% за година - този процент не е кой знае колко, като се има предвид колко тратисчии има по тролейбусните линии.
7 крива вежда 25.02.2013 | 14:22
Ами метрото е по-големо, по-удобно и по-малко време пътува човек. Ама до Хаджи Димитър например няма метро от софийски - трябва с тролейчето.
6 Alena Bukva 25.02.2013 | 13:56
Аз ако можех и с колелото бих ходила, но ми е далече работата и няма как. Но метрото ме устройва перфектно.
5 Selah Sue 25.02.2013 | 13:56
Страхотно! Нека, нека все повечеи избират екологични и бърз транспорт, който за съжаление тепърва навлезе у нас.
4 La Bicha 25.02.2013 | 13:55
И аз да живеех в София сега, със сигурност бих избрала да ползвам метрото! По-евтино, по-бързо по-екологично! Не разбирам, хората които имат възможност да пътуват с него до работата си, и въпреки това отиват с гадните автомобили и чакат в гадното задръстване?!
3 Marusq Laleva 25.02.2013 | 13:42
Не е учудващо, удобно и бърза е, спестява се време и пари, цените са поносими, затова хората все по-често се възползват от услугите на метрото.
2 Александър Никифоров 25.02.2013 | 13:27
ами нормално е, 40 лева на месец
1 pushit realgood 25.02.2013 | 12:04
Ами как няма да го избират, бързо е, удобно е, даже е и чисто, да не говорим, че е на същата цена на като наземния транспорт.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Професия - документалист...
  • 14:40 "Хора и бури
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.14...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.67
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.