Поредният неприятен случай със дете с увреждания стана факт в столично училище. Дете в първи клас в 20 СОУ, което е с диагноза церебрална парализа, е тормозено от съучениците си е под натиск, според неговия баща.
Бащата на детето с увреждане г-н Данов разказа по Нова ТВ, че синът му е бил обиждан "с неприятни песнички, с неприятни прякори, които не искам да споменавам, защото те травмират и мен”. Това се случило в началото на учебната година, след това проблемите затихнали за няколко месеца.
Г-н Данов обаче бил изненадан наскоро от обаждане от Агенцията за закрила на детето, от където му казали, че детето му е в риск, което означавало дете, което е тормозено вкъщи или в училище.
"Притеснявам се както за физическото, така и за психическото състояние да сина ми. Преди не е имало подобни проблеми. С голяма част от съучениците си той е бил още в детската градина и проблеми е нямало заради професионализма на преподавателите там", обясни г-н Данов.
"Детето не е малтретирано от съучениците си. Може да има прякор да, но всички деца имат прякор в тази възраст. Основният проблем е липсата на комуникация между родителите и учителите", обясни друг родител, чието дете учи в класа на момченцето с увреждания.
Класната на детето потвърди пред камерата, че агресията идвала от детето с церебрална парализа.
"Завел съм детето при няколко различни специалисти и до този момент тези факти не се потвърждават. Преди месеци учителите ми казаха, че детето е добре, а в един момент са се влошили нещата и по тази причина се обърнали към Агенцията за закрила на детето", обяснява бащата на момченцето.
Зам.-директорът на училището бе категорична, че "подобно поведение няма как да се толерира от училище с име, което е търсено”: "Категорично съм против терминологията като тормоз и терор върху детето”, каза тя. Досега такъв случай - да се вика телевизия, да се пишат писма до вестници не е имало, каза още тя.
Родителите обаче отричат децата им да са обиждали детето, като твърдят, че училищните власти не са споменавали до момента, че в класа има ученик с увреждане. Не били искали и отстраняването на детето с увреждане, а само "да спазва правилата наравно с останалите ученици".