Едва 250 инспектори контролират дейността на такситата в цялата страна. Това заяви Георги Свиленски, депутат от Коалиция за България и зам.-председател на транспортната комисия в парламента, пред БНТ. Той обясни, че контролът се извършва от Държавната агенция "Автомобилна администрация".
Проблемът е, че тези 250 инспектори освен таксиметровия превоз трябва да контролират и движението по пътищата, предприятията за автомобилни превози, обучението на водачите на МПС, и то в над 250 общини, обясни Свиленски.
Депутатът бе категоричен, че тези дейности не са по силите на толкова малко специалисти. Социалистът обясни, че в Европа контролните функции над дейността на триметровия превоз са прерогатив на общините.
"Би трябвало разрешителния режим и в България да го извършват общините, тъй като те са най-близо до гражданите", посочи депутатът.
Според него трябва да се промени самото регламентиране на дейността на таксиметровите шофьори като отделна професия, както и да започне да се изготвя досие на всеки водач.
Свиленски обясни, че в момента, за да стане някой таксиметров шофьор, трябва да има нужната категория шофьорска книжка, да положи психологически изпит и такъв пред Държавна агенция "Автомобилна администрация".
По думите му през последната седмица е получил много сигнали за корупция при вземане на изпита пред държавната агенция.
"Това буди съмнение в качеството на изпитите на таксиметровите шофьори. Ако тези сигнали са истина, проблемът е много голям и сред таксиметровите шофьори има хора, които не са получили по правилния път своите удостоверения", посочи депутатът.
Той уточни, че предстоят срещи с таксиметрови превозвачи и оператори, за да се обсъдят проблемите в сектора и сигурността на гражданите. Изслушвания в Народното събрание ще има още тази седмица.