Едва 250 инспектори контролират такситата в страната

Те трябва да следят и за движението по пътищата и обучението на водачите

по статията работи: Десислава Маданска | 15.07.2013 | 10:28

Едва 250 инспектори контролират дейността на такситата в цялата страна. Това заяви Георги Свиленски, депутат от Коалиция за България и зам.-председател на транспортната комисия в парламента, пред БНТ. Той обясни, че контролът се извършва от Държавната агенция "Автомобилна администрация".

Проблемът е, че тези 250 инспектори освен таксиметровия превоз трябва да контролират и движението по пътищата, предприятията за автомобилни превози, обучението на водачите на МПС, и то в над 250 общини, обясни Свиленски.

Депутатът бе категоричен, че тези дейности не са по силите на толкова малко специалисти. Социалистът обясни, че в Европа контролните функции над дейността на триметровия превоз са прерогатив на общините.

"Би трябвало разрешителния режим и в България да го извършват общините, тъй като те са най-близо до гражданите", посочи депутатът.

Според него трябва да се промени самото регламентиране на дейността на таксиметровите шофьори като отделна професия, както и да започне да се изготвя досие на всеки водач.

Свиленски обясни, че в момента, за да стане някой таксиметров шофьор, трябва да има нужната категория шофьорска книжка, да положи психологически изпит и такъв пред Държавна агенция "Автомобилна администрация". 

По думите му през последната седмица е получил много сигнали за корупция при вземане на изпита пред държавната агенция.

"Това буди съмнение в качеството на изпитите на таксиметровите шофьори. Ако тези сигнали са истина, проблемът е много голям и сред таксиметровите шофьори има хора, които не са получили по правилния път своите удостоверения", посочи депутатът.

Той уточни, че предстоят срещи с таксиметрови превозвачи и оператори, за да се обсъдят проблемите в сектора и сигурността на гражданите. Изслушвания в Народното събрание ще има още тази седмица. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


33 числото Фи 15.07.2013 | 16:26
Малко са на брой,няма как да покриват голяма част от такситата, а се видя че има нужда от по-чести проверки и контрол.
32 Палома Гълъбова 15.07.2013 | 16:24
на 5800 таксита само в столицата как това може да се нарече сериозен контрол?! Като прибавим към тях и сума ти нелегални, с които се борим от години.
31 Lili Mileva 15.07.2013 | 16:20
Така е, но защо пак трябваше да стане поредния тежък инцидент, за да се вземат нещата в ръце или поне да бъде поставен въпроса на дневен ред.
30 Emily Reed 15.07.2013 | 16:16
Ако трябва да назначат повече хора, но да се следят нещата изкъсо. Водачи с нарушения и инциденти на пътя въобще да не ги вземат.
29 bilyanka razpilyanka 15.07.2013 | 15:57
То и след иннцидента с автобуса на магистрала Тракия трябваше и там да има по-сериозен контрол, ама не би.
28 Экатерина Карапетрова 15.07.2013 | 14:49
В тези такиметрови фирми често шофьорите са без книжки със сума нарушения и никой не следи за това, нищо че те отговарят за човешки животи и могат да предизвикат наистина сериозни проблеми.
27 emanoil momchev 15.07.2013 | 13:44
То е извършван контрол, но повече на изрядността на документацията на водачите.
26 Лолита Набокова 15.07.2013 | 12:20
Трябва да има много по - сериозен контрол.
25 kaloyan ivanov 15.07.2013 | 12:12
Твърде малко са дори за размерите на столицата, където такситата са толкова много. След този инцидент възникнаха доста въпроси, но пак всичко ще си остане в сферата на приказките.
24 Ruslana Hristova 15.07.2013 | 11:35
само 250 за цялата страна?! наистина са много малко!
23 dancho danchev 15.07.2013 | 11:32
Трябва да се упражнява много стриктен контрол на водачите на таксита, защото до момента такъв не е извършван според мен и трябва да се направят нужните промени с цел безопасност.
22 vasko vasilev 15.07.2013 | 11:28
Че то контрол трябваше и до сега да има, а не като стане някой инцидент и тогава се сещат да правят проверки.
21 Margaritka Ilieva 15.07.2013 | 11:25
ще се промени за кратко, докато има шум покрай историята с пияния шофьор, после ще стане същото...
20 дрезгав глас 15.07.2013 | 11:18
Истината е, че от дълги години насам почти никой не котролира сектора, което си е един изключително сериозен проблем, по моето скромно мнение. Да видим сега дали нещо ще се промени.
19 Anna Vasileva 15.07.2013 | 11:10
Някои хора пък често яко се панират от този психо изпит който всъщност хич не е страшен :Ррр
18 Батко Реджеп 15.07.2013 | 11:10
Те трябва да следят и за движението по пътищата и обучението на водачите - 250 инспектора са изключително малко за работата, която ще трябва да могат да свършат, не мислите ли?
17 Алина Стефанова 15.07.2013 | 11:10
Ами значи ще се налжои някак си да ги контролира, защото положението е излязло от всякакъв ред и контрол. Не може да убиват хора на спирката с близо 100 км/ч, а после да ми каже "съжалявам"!! Няма как това да продължава просто!
16 Силви Милви 15.07.2013 | 11:09
Може да се проверяват всички шофьори задължителнО СЛЕД работа на дрегер. За да се види, кой е пил през деня, кой не е и за по-натам да се знае.
15 sunny girl 15.07.2013 | 11:08
Ами време е вече да има как, защото явно НЕ МОЖЕ да продължава това безумие да се качваме при пияни шофьори и да поверяваме живота си за тях за известно време. Няма няма как!! Ако има желание, винаги има начини!
14 Алина Стефанова 15.07.2013 | 11:06
Въпреки камерите и новите електронни листовки, явно корупцията при кандидат шофьорите продължава с пълна сила.
13 Старата Госпожа 15.07.2013 | 11:05
Много трудно ще могат да се контролират всичките таксиметрови коли както в столицата, така и в останалата част на България. Това за мен е някаква непосилна задача пред инспекторите.
12 Силви Милви 15.07.2013 | 11:05
Много корупция има в този сектор, едва ли някой не го знае! Докато няма масово уволнени хора и нова система, това няма да секне
11 Асен Маврудиев 15.07.2013 | 11:05
Нищо не контролират,само взимат заплати.
10 sunny girl 15.07.2013 | 11:04
Ще се тите, ама малко късничко!! На тази безрбаотица, сякаш няма кандидати за повече инспектори, а на всички е ясно, че цялята схема е сбъркана и то много!
9 работната пчела 15.07.2013 | 11:04
недостатъчно са, но и трбва да се измисли пряк контрол.
8 Silvi Milenova 15.07.2013 | 10:55
Именно, колите плащат ефир само и носят името на фирмата, защото реално е много трудно да се направи фирма за превоз, трябва да се измислят друг начини за контрол. всеки собственик на кола трябва да гарантира за своите шофьори, собственика на фирмата я ги види, я не.
7 david copperfield 15.07.2013 | 10:47
Собственика на фирмата има стотици, може и хиляди коли понякога, така че няма как да контролира всички шофьори.
6 Бате Рамбо 15.07.2013 | 10:46
Виждал съм как проверят таксиметровите шофьори, но повече ги следят за документи. За алкохол не съм виждал да тестват някой.
5 David Hayemaker 15.07.2013 | 10:46
"Те трябва да следят и за движението по пътищата и обучението на водачите" - Ще се следи внимателно сега, защото най-малкото което трябва да се случи е нов такъв инцидент.
4 David Hayemaker 15.07.2013 | 10:46
"Те трябва да следят и за движението по пътищата и обучението на водачите" - Ще се следи внимателно сега, защото най-малкото което трябва да се случи е нов такъв инцидент.
3 Sweet Dreams 15.07.2013 | 10:45
Може би трябва да бъдат повече, но ако проверките са качествени и безпристрастни (в което се съмнявам), то доста проблеми ще бъдат избегнати.
2 david copperfield 15.07.2013 | 10:41
Ами малко са. Половината сигурно са само в София, а какво остава за останалата част от страната просто?
1 visoko naprejenie 15.07.2013 | 10:40
не мисля,че са достатъчно, въпросът е че наистина няма как да има достатъчен контрол, защото могат да правят каквото си искат, виждал съм таксиметров шофьор,който казва в 8ч. сутринта "дай ми една бира,че днес ще работя", познайте дали има кой да го контролира. я го хванат, я не. Да не говорим,че той няма шеф, плаща си за ефир и му пише нещо на колата, и толкова, реалния собственик на фирмата не вижда шофьорите.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.13...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.66
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.