"Автобусът, който катастрофира на АМ "Струма", се е заклещил между двете мантинели, които не са погасили кинетичната енергия. Това е пълен инженер провал", каза инженерът и експерт към Института по пътна безопасност Методи Стоянов.
Той допълва, че е описано как точно трябва да се монтират тези мантинели, за да работят, но това не е направено както трябва.
"Няма маркировка, няма знаци", казва още Стоянов.
По думите му стопанинът на пътя трябва да е този, който да носи отговорност. "Тези стопани трябва да са инженери, а не чиновници", каза Стоянов.
"Нещата са хронични. Надявам се прокуратурата да обърне сериозно внимание на този елемент", каза още експертът пред bTV.
Според него у нас продължава да се работи по модели от 60-те години, докато самата природа на трафика се е променила.
"Необходима е структурна промяна. Редно е прокуратурата да обърне сериозно внимание на тези организации като АПИ, защото нещата не са добре", смята Стоянов.