Жалбите в Европейския потребителски център - България, се увеличават с около 50% през 2010 г. спрямо предходната година, съобщи Игнат Арсенов, директор на центъра, цитиран от БТА.
Европейският потребителски център - България, е част от мрежа от подобни организации в защита на потребителите на територията на ЕС, Исландия и Норвегия.
Услугите на центровете са безплатни, а дейността им се съфинансира от ЕК и от националните органи за защита на потребителите.
Общо в ЕС броят на разгледаните случаи по оплаквания на граждани за миналата година са били 71 хил., а в България - над 800.
В българския център миналата година са доминирали оплаквания, свързани с транспортните услуги.
Спрямо средноевропейското равнище българите се оплакват повече от покупки от Интернет. На второ място са жалбите от некачествени почивки, следвани от недоволства от ресторанти и хотели.
42,6% от жалбите са останали без разрешаване най-често заради нежеланието на търговците да съдействат на експертите на центровете. Успешно разрешените случаи са 41,6%.
Препоръчителният срок, в който се разрешава казусът на потребителя от центъра, е 70 дни от подаването на жалбата.