Започват преговори между синдикатите и ръководството на БДЖ*

На шестия ден от стачката се появи възможност за консенсус

по статията работи: Филипа Тодева | 29.11.2011 | 14:42

Започват преговори между ръководството и синдикатите за железниците.

Пред БНР председателят на Съвета на директорите Владимир Владимиров съобщи, че утре, 30 ноември, в 14 часа ще се проведе среща между двете страни.

До решението за преговори се стигна едва на шестия ден от старта на ефективната стачка в БДЖ и въпреки първоначалните заявки от страна на СД да не предоговаря с работническите организации заложените в оздравителния план мерки.

Все пак Владимиров уточни, че ако не бъде завършена планираната реформа, цялото ръководството на железниците е готово да си подаде оставката.

Управителят на БДЖ "Товарни превози” ЕООД Пламен Джуров предлага преговорите да станат публични, за да е ясно кой за какво се бори.

 

БТА предаде, че вицепремиерът Симеон Дянков и министърът на транспорта Ивайло Московски водят преговори за разсрочване на дълговете за поръчани влакове с кредиторите на железниците.

Информацията е съобщил премиерът Бойко Борисов, като е подчертал, че дълговете на железниците са 780 млн.лв.

От тази гледна точка Борисов се надява да надделее здравият разум на работниците в БДЖ и на синдикалните организации, които, според него, сега само създават още проблеми и ще фалират дружеството.

"Искаме с направените промени, с това, което предлагаме като ръководство, с гарантиран заем от Световната банка да оздравим предприятието и след една година в БДЖ да работят хиляди служители, с добри заплати", казва още Борисов.

За пореден път той разкритикува железничарите, че не са протестирали, когато е трябвало.

Той самият заяви, че с удоволствие би отишъл да протестира срещу тези, които са му оставили милиарди дългове, които той сега има да плаща.

iNews припомня, че ефективни стачни действия бяха обявени преди шест дни от синдикатите. Протестите са пряко следствие от решението за прилагането на оздравителен план.

Планът съдържа пет мерки, които включват спирането се около 150 влака, съкращаване на над 2000 служители, увеличаване на цените на билетите за пътнически превози с близо 15% и всички субсидирани превози с 9%, продажба на неоперативни активи, и продажбата на "Товарни превози". По време на протестите, стотици влакове не изпълниха разписанията си.

По последни данни 753 души от БДЖ са напуснали доброволно работните си места.

 

*Информацията е актуализирана към 15:15 часа.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


8 Borislav Bonev 29.11.2011 | 17:17
Силно се надявам и ще се моля, държавата да не се отказва от жизненоважните реформи в БДЖ, които включват и съкращения. Не може над 20 години да се отлага неизбежното. Същото нещо наблюдаваме и при пенсионната реформа - сърдете се на бившото БКП сега БСП.
7 Георги Петров 29.11.2011 | 16:44
Е крайно време беше да се направи нещо по въпроса. Омръзна ни да гледаме как влаковете пустеят по гарите и как хората си стоят там и никой не им обръща внимание. Всеки ден се губят стотици хиляди левове, а БДЖ затъва все повече и повече в дългове.
6 V D 29.11.2011 | 16:19
Дано всичко свърши и стачката приключи още днес. Навсякъде само за стачки се говори и взе да ми писва от всичко. Разбирам поне да има резултат, пък то нищо не се случва. Не може да продължи това до безкрай, все някога ще спре. Моля се да бъде скоро!
5 Иван Цветков 29.11.2011 | 16:03
И там ще се реже! Само един пример ще ти дам: в Горна Оряховица всяко едно от предприятията има по 3 души охрана на труда?! Трима души! Всеки нормален работодател, още повече частник няма да търпи толкова раздута бройка персонал, просто няма как! И това е администрация. Мястото откъдето трябва да се започне да се реже, не от обикновения работник!
4 Ива Хинова 29.11.2011 | 15:50
То е повечето от ясно, че някой иска да „усвои“ едно от малкото печеливши звена в БДЖ - "Товарни превози", което ежедневно генерира печалба от половин милион, а след като бъде приватизирано от него също ще бъдат съкратени близо 2 хил. души... Ако някой може да ми обясни това за кого е изгодно?!
3 Иван Цветков 29.11.2011 | 15:17
Интересно какво означава публични? В интернет ли ще ги дават или по телевизията? Няма да зле, защото нас като данъкоплатци ни интересува къде отиват парите ни. Особено в тази бездънна яма, наречена БДЖ!
2 Ани Г. 29.11.2011 | 15:00
Управителят на БДЖ "Товарни превози” ЕООД Пламен Джуров предлага преговорите да станат публични, за да е ясно кой за какво се бори. Е то си мисля, че доста публично стана ясно, кой какво иска, ама въпроса е, че не е ясно кой какво е готов да направи като компромис. А те докато си ги мерят, държавата губи милиони, не само от БДЖ, което в частност е на загуба, ами от всички останали протести.после ще плащаме двойно!
1 Илиян Илиев 29.11.2011 | 14:50
"На шестия ден от стачката се появи възможност за консенсус" Не появи се възможност за преговори и нищо повече! А дали ще се стигне до консенсус е въпрос на преговори :)

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Хрусковците анимационен филм
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.64 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.