Министърът на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов не приема критиките на Европейската комисията, според чиято оценка при реформите в секторите на пазара на труда, енергетиката и образованието у нас липсва достатъчна амбиция за преодоляване на предизвикателствата по необходимия път.
"Това не мога да го приема, въпросът е, че в сферата на образованието резултатите идват малко по-късно", коментира министърът в Брюксел, цитиран от БТА. По думите му амбицията в образованието е изключително голяма.
Министърът смята, че ЕК ползва старии данни при изготвянето на препоръките си – от 2007 и 2008 година. Той добави и че критиките за неграмотност на българските ученици касаят "функционалната неграмотност". Тоест, според него, българските ученици не умеят да прилагат в живота наученото в училище.
Игнатов заяви, че в последните три години са били преодолени консервативните схващания и скептицизмът за системата. Той изтъкна и какви фундаментални закони са били приети досега. Те засягат училищното образование и предучилищното възпитание, както научните изследвания и развитието на академичния състав.