Изпитват кандидат-шофьорите електронно

Хартиените листовки отпадат. Очаква се промяната да влезе в сила от догодина

по статията работи: Ралица Стоянова | 05.11.2012 | 10:51
Изпитват кандидат-шофьорите електронно

След Нова година отпадат листовките за взимане на шофьорска книжка, а изпитването ще се провежда електронно.

Това съобщи Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите пред TV7.

Най-важно е да се подобри подготовката и да се премахнат "менте" училищата, които са над 30% от бранша, заяви Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по автомото подготовка.

Това са автомобилните школи, предлагащи нереално ниски цени, които чрез понижаване на нивото на обучение и многократно късане на изпитите си избиват парите. Едно от предложенията на Асоциацията за квалификация на автомобилистите за промяна при изпитите е датчик на педалите на инструктора.

По този начин по време на изпита всичко ще бъде обективно. С въвеждането на скенер и баркод корупционните практики са се ограничили.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


65 Hrisi Hristova 05.11.2012 | 16:09
Виждам, че дори и на пазара с шофьорските книжки е на път да се сформира нещо като монопол - едни големи вериги ще се изкарат "истински", а всички други ще бъдат стъпкани като "менте". Излиза че менте е тази фирма, която предлага по-ниска цена от установената. Но нали това е идеята на пазарната икономика - да има конкуренция чрез различията в цените.
64 connie balony 05.11.2012 | 16:05
За всички е ясно, че за толкова малко часове зад волана няма как да бъдат подготвени по-добри шофьори, а умението идва с практиката. Познавам много млади хора, които си взеха книжките по време на периода, когато почти не късаха и инструкторите подсказваха, и сега хората са внимателни и добри шофьори. Всичко зависи от съвестта на отделния индивид.
63 Хорхе Ринков 05.11.2012 | 16:01
Ако щат по космически технологии да провеждат шофьорския изпит, все тая. С тези нови правила се цели само ограничаване на сивия сектор в бранша, но не и по-качествена подготовка на кандидатите.
62 Epifani Gancia 05.11.2012 | 15:57
Да видим дали така ще успеят да преборят порочните практики с купуването на книжки и най-вече касапницата по пътищата, аз лично се съмнявам.
61 Forrest Gump 05.11.2012 | 15:49
Факт! Ще качат сегашните листовки, ще им накичат по още някой отговор за цвят и пак ще изискат познаване единствено ЗДвП, но не и младите шофьори да мислят.
60 Экатерина Карапетрова 05.11.2012 | 15:21
Според мен цялата система е сбърката за изпитване, докато нас тук ни препитват за познаване в най-малки детайли на Закона за движение по пътищата, който и пътните полицаи дори не познават, то в чужбина ги изпитват и за умения да прогнозират и не попадат в ПТП. Резултатът - в топ 3 по загинали по пътищата на глава от население.
59 Mukka Dess 05.11.2012 | 15:11
До колкото разбрах, новият формат ще съдържа 45, а не 60 въпроса, а кандидати за шофьорска тапия ще трябва да отбират и от компютри, поне като най-елементарни познания...
58 paralelna vselena 05.11.2012 | 15:08
С въвеждането на електронния метод няма ли да се оскъпи и обучението на кандидат-шофьорите?
57 чувал чувал 05.11.2012 | 15:08
това ще стане, когато моите деца станат шофьори! дано не съм прав, ама натам отиват нещата :)
56 чувал чувал 05.11.2012 | 15:04
за тебе имам няколко варианта. единия се казва северна корея, а другия се казва китай.
55 чувал чувал 05.11.2012 | 15:01
и си мисля, че с това електронно решаване на листовките тези практики ще спаднат до минимум.
54 ленено семе 05.11.2012 | 14:59
и това си има пропуски. със сигурност ще се намери някой хакер, който да удари системата.
53 чувал чувал 05.11.2012 | 14:57
само не знам след дигитализирането, епохата на кое ще следва? минахме през папируса, хартия, дигиталното, какво следва?
52 melrose place 05.11.2012 | 14:48
Светът се дигитализира тотално. застраховките станаха електронни , за що не и изпитните листовки на кандидат-шофьорите.
51 Старата Госпожа 05.11.2012 | 14:45
Това е една много добра новина за всички, на които им предстои да полагат съответния изпит. Все пак сме в 21-ви век - вече е да се мине на елекронен вариант на изпит.
50 Raina Knqginq 05.11.2012 | 14:42
Не, просто така им е угодно и на ДАИ-джиите да има корупция - нали и те прибират здраво левчета в джобчето :) Не, че и сега няма да се измисли нов начин да има корупция, не си мислете, че великя български талант ще бъде възпрян от някакви си съвременни технологии!;))
49 нелепо съвпадение 05.11.2012 | 14:41
Електронният вариант не е нещо, което да е толкова лошо според мен. Има си е е своите хубави страни, въпреки че в последно време чувам за адски много критики по тази тема.
48 Софи Марсо 05.11.2012 | 14:40
Подкрепям! Не от всеки става и ТРЯБВА да става шофьор! Или поне, не веднага!
47 Lana Rey 05.11.2012 | 14:40
Липса на желаещи да се научат да шофират няма да има, независимо колко скъпи станат курсовете, така че остава само да се сведе до минимум корупционната практика, предварително да си купил книжката!
46 Raina Knqginq 05.11.2012 | 14:38
Ахах няма такова нещо! :) За това се иска находчиво мислене, което не притежаваме :)
45 Lana Rey 05.11.2012 | 14:37
Определено. Истински камикадзета карат автомобили.
44 Софи Марсо 05.11.2012 | 14:36
Важно е да знаят и правилата за движение, защото като ЕЖЕДЕНВНО виждаме, повечето дори не знаят за какво служи СТОП знака!
43 Raina Knqginq 05.11.2012 | 14:35
Много е важно също и да се научат правилно правилата за движение, а това зависи само от човека, ако иска да е съвестен шофьор. Ако сам не го искаш, колкото и мерки и глоби да се налагат - няма как да стане.
42 чичо съби 05.11.2012 | 14:35
Къде пък ги видя корупционните практики - аз така и не разбрах? Аз съм взел книжда през 2003-та година и мога да ти кажа, че никой не ме е учил на листовки - сам съм се оправял.
41 чичо съби 05.11.2012 | 14:31
Хората не трябва да разчитат на училище за шофьори, от гледна точка на листовките. Много по-важно е човек да се научи на първо място да шофира, пък после всичко останало.
40 крива вежда 05.11.2012 | 14:20
При толкова много корупционни практики, които плъзнаха из тия измислени фирми, които предлагат уж истински шофьорски курсове - подобна мярка е повече от резонна...
39 безкомпромисната кирка 05.11.2012 | 14:17
в смисъл? какво искаш да кажеш, че е тенденциозно? че се прави нарочно ли, или с някаква цел? дай пример?!
38 безкомпромисната кирка 05.11.2012 | 14:16
ми те тия правила се учат бе, душа! ти май нямаш книжка и си пишеш, за да не заспиш!
37 Тръпкомир Тръпков 05.11.2012 | 14:16
да, психотеста е задължителен и трябва да се върне. големи идиоти има по пътищата и с такъв тест ще ги спрат.
36 Тръпкомир Тръпков 05.11.2012 | 14:15
пример за това е кими райконен, който след вчерашното състезание е обещал да се нареже като кирка :)
35 безкомпромисната кирка 05.11.2012 | 14:14
излишно е наистина, само че в необятните сибирски степи :) там е излишно! ама като ти гледам ника, май точно оттам си дошъл
34 Средновековен Рицар 05.11.2012 | 13:59
Така трябва да бъде навсякъде. Във Финландия например караш курсовете 2 години ако не се лъжа, докато вземеш книжка. Там всички са добри и обучени шофьори.
33 Dwight Yorke 05.11.2012 | 13:59
Ти май не четеш статията ми се струва. Кое по-точно не е добра идея? Досега 1/3 винаги минаваха в сивата графа и дори не са си карали часовете по кормуване.
32 Иван Ангелов 05.11.2012 | 13:57
Това да вземеш книжка в България е абсолютен цирк за мен. Ако не си плащаш и нямаш връзки, със сигурност ще те скъсат, колкото и добре да караш.
31 Jason Bourne 05.11.2012 | 13:56
Ще си останем с чакането само :). Аз откога чакам КАТ да си въведат електронна услуга, за да мога да проверявам дали имам някакви нарушения, или снимки от камери.
30 Средновековен Рицар 05.11.2012 | 13:56
"Това са автомобилните школи, предлагащи нереално ниски цени, които чрез понижаване на нивото на обучение и многократно късане на изпитите си избиват парите." - То е близко до акъла, че няма как да станеш шофьор за 300-400 лева.
29 Dwight Yorke 05.11.2012 | 13:55
Крайно време беше просто. Младите шофьори в момента карат като безумци, които си мислят, че са най-добрите на пътя и причиняват доста фатални инциденти.
28 Иван Ангелов 05.11.2012 | 13:54
Още през 2008-2009 година трябваше да се въведе това. Не знам защо чак през 2013 ще бъде факт, като сульо и пульо можеше да вземе книжка, дори без да е сядал в учебната кола.
27 Jason Bourne 05.11.2012 | 13:53
Ще се сетят те за тази промяна. Трябваше да се случи много отдавна, но си губеха и пилееха времето да хващат някакви дребни риби.
26 Lana Rey 05.11.2012 | 13:07
Кое по-точно бе Ния?! Това е теглене на листовки, какви правила?! Те се учат предварително, тук говорим за електронно изпитване! Боже, вие въобще четете ли МАЛКО поне за какво иде реч!!
25 Софи Марсо 05.11.2012 | 13:06
И кое по-точно са пълни глупости, че малко не става ясно от тезата ти?? Факт е, че има такива менте училища навсякъде из страната
24 Raina Knqginq 05.11.2012 | 13:05
А бе Стафене, вникни малко преди да пишеш! Говорим за корупция! Теглят електронно листовки, няма как да дадат пари на човек да им даде приготвени листовки или директно да си платят изпита.
23 Lana Rey 05.11.2012 | 13:04
Ти в кой свят живееш?
22 Софи Марсо 05.11.2012 | 13:04
Скъпа инвестиция, ама скъпо взимат и изпитващите за всеки предварително взет изпит ;)
21 Raina Knqginq 05.11.2012 | 13:03
Да и моя близка приятелка ходи наскоро, всичко е електронно, няма как нито пари да давша нито да се фалшифицират листовки нещо...няма мърдане :) И по-добре - или се научваш или си отивай в къщи:)
20 Lana Rey 05.11.2012 | 13:02
Това с датчиците на педалите е много добра идея за намаляване на корупционните изпити. За мен трябва да се върне психо теста за всеки кандидат шофьор и той да има сериозна тежест за взимането на книжка.
19 Софи Марсо 05.11.2012 | 13:00
Това е бъдещето. Чакаме с нетърпение и електронното рпавителството вече 10-та година:)
18 Raina Knqginq 05.11.2012 | 12:59
" Едно от предложенията на Асоциацията за квалификация на автомобилистите за промяна при изпитите е датчик на педалите на инструктора. По този начин по време на изпита всичко ще бъде обективно. С въвеждането на скенер и баркод корупционните практики са се ограничили." - Добри мерки и предложения се вземат, преди имаше много такива фирми фантоми.
17 Камък Врачански 05.11.2012 | 12:56
ми то да си купуваш кола пак е скъпа инвестиция и е излишно май според теб - защо не си купи конска каруца по тази логика?
16 Камък Врачански 05.11.2012 | 12:55
редно беше това да се случи след като въведоха и видеонаблюдението
15 мишо лешперина 05.11.2012 | 12:32
ми те няма да го направят, ако не ги карат от европа. иначе ще си я караме така постарому.
14 ленено семе 05.11.2012 | 12:30
етика и морал не се учи на шофьорските курсове. това е възпитание, което се дава в семейството и училището.
13 joro sevdalinov 05.11.2012 | 12:25
Според мен първо да научат кандидат шофьорите на етика и морал на пътя,пък след това да ги изпитват ако ще и електронно.
12 Nina Rosi 05.11.2012 | 12:05
Да видим дали ще могат да изкоренят вредните практики, макар че според мен всичко е въпрос на контрол. Относно долнопробните школи - те си взимат парите от фиктивните изпити и книжки, които раздават.
11 Елемаг Електриков 05.11.2012 | 11:59
Хартиените листовки отпадат. Очаква се промяната да влезе в сила от догодина - разбира се. Модерни технологии. няма начин за кръшкане кой знае колко. все позитиви, а забрави, даже е и еко
10 Liubo Lilov 05.11.2012 | 11:46
И като изпитват електронно Иванчо къде им е гаранцията, че няма Марийка да му реши листовките или какво ще го изпитват с включена камера или как точно ще стане?
9 Калина Галинова 05.11.2012 | 11:38
Това с менте училищата са пълни глупости, не познавам един кадърен кандидат-шофьор, който да е скъсат. Така се оправдават само накъсаните по 15 пъти. Скоро взех книжка, започнах от каране на полигон и си я взех без проблем. Паралелно с мен много приятели ми се фукаха, че били карали направо градско, ама никой от тях не взе от първи път. Да не говорим, че вече всичките имат по някоя лека катастрофа. Цената няма никакво значение за това колко ти е отговорен инструктора и колко си внимателен ти на изпита. Пълни глупости са това за подбиването на цените. Знам случаи, в които пускат нови картони с посещенията и така си прибират чисти 600-700 лв.
8 Марияна Петрова 05.11.2012 | 11:34
Нека, нека е така! Колкото по-малко корупция има, толкова по-малко идиоти ще получават книжки. И все пак не е гаранция, но е по-добре.
7 Desislava Stoyanova 05.11.2012 | 11:33
Сестра ми скоро ходи на изпит и сега както са ги направили с някакви кодове наистона няма как да се дадат пари... а и машина ги пропверява!
6 tiha paranoq 05.11.2012 | 11:32
Корупционните практики в последните години се засилиха и това е тенденциозно за мен. Не знам какво е решила да прави държавата по този въпрос, ама е хубаво да се вземат във ръце.
5 Silvi Milenova 05.11.2012 | 11:26
Изпитва се в ДАИ... а и не мисля, че ще го приемат това, освен ако не е по някоя европейка програма!
4 empty world 05.11.2012 | 11:24
Това е излишно според мен. Така ДАИ или КАТ - не знам точно кой ги изпитав в момента - трябва да си сложат компютри, което си е една много скъпа инвестиция според мен.
3 Stefan Stoyanov 05.11.2012 | 11:01
Аз не ивждам каква е разликата дали кандифюдат шофьорите ще решават хартиена листовка или ще ги изпитват на таблет,ефекта е един и същ! Но наистина проблема с корупцията при изпитващите трябва да бъде решен,защото много хора взимат книжки без да могат да карат.
2 Ния Кралева 05.11.2012 | 10:54
Това е страхотна простотия !!! Не стига , че сега повечето хора не са наясно с правилата за движение ами и като отпаднат ще бъде още по ....забавно
1 sexapilnata pichka 05.11.2012 | 10:53
Не мисля ,че това е много добра идея , как така електронно !!!

ТВ програма

Кино

  • Сега Олимпийски игри Париж 2024: Лека...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Семейството на джиновете, 2020...
  • 14:45 Благуните 2 детски филм
  • 15:15 Арабела се завръща или Румбурак -...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно /п/
  • 16:30 Изгубени в архитектурата...
  • Сега "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.87...
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:30 "Двама мъже и половина" - сериал,...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Черешката на тортата" - риалити
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:30 "Да хванеш гората" - документална...
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.