Изхарчихме 6.6 млн. евро в чужбина по Великден

Покупките на нашенци през празничните дни са с 13% повече спрямо 2014

по статията работи: Кристиан Костурков | 04.05.2015 | 11:58

Изхарчените средства с карти Visa, издадени от български финансови институции при чужди търговци, нарастват с 21% по време на великденските празници тази година (9-13 април) спрямо Великден 2014 г. (17-21 април). Самата похарчена сума от нашенци зад граница пък надхвърлят 6,6 млн. евро. Броят на направените покупки е близо 140 000, което е с 13% повече спрямо 2014 г., показва татистиката на Visa Европа за България, която включва разплащанията, извършени лице в лице на POS терминали, онлайн разплащанията и плащания на стоки и услуги без физическо наличие на карта (МОТО трансакции), съобщава insmarket.bg. По време на тазгодишните Великденски празници българите са похарчили малко над 3.024 млн. евро за покупки на POS терминали, което е с 37% повече в сравнение с 2014 г. Най-много средства са изразходвани в Италия, където родните потребители са направили над 4 400 покупки на стойност над 420 хил. евро, което е повече от 50% ръст в потребителския разход на българите на Апенините. Това е и най-голямата сума в сравнение с всички останали държави по света. Значително използване на български карти Visa на POS терминали е регистрирана също във Великобритания, Турция, Франция, Австрия, Германия, Испания и САЩ. Във Великобритания българите са направили над 6 600 покупки или с 51% повече спрямо 2014 г. В съседна Турция са обработени близо 3 500 трансакции или ръст от 67% в общия потребителски разход в сравнение с предходната година. Извършените в тези седем страни плюс Италия трансакции съставляват близо 65% от стойността на общия брой трансакции на POS терминали с карти Visa. Изпълзване на български карти през този период е регистрирана и в екзотични дестинации като Папуа Нова Гвинея, Кюрасао, Тринидад и Тобаго, Бахамските острови, Барбадос и Френска Гвиана. Visa Европа в България отчита силни резултати и в областта на онлайн търговията, където са регистрирани трансакции на обща стойност 3,069 млн. евро или с близо 8,5% повече в сравнение с периода 17-21 април 2014 г. Българските потребители са пазарували най-много от търговци, регистрирани във Великобритания, Унгария, Ирландия и САЩ, като в тези четири страни са направени близо 75% от всички покупки онлайн. Най-малък е делът на разплащанията на стоки и услуги без физическо наличие на картата – малко над 535 хил. евро, което представлява ръст от близо 30% в сравнение с 2014 г.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Бразди
  • 13:00 Иде нашенската музика
  • 14:00 Религията днес
  • 15:00 Спортните таланти на България:...
  • 15:30 Библиотеката
  • 16:00 Приключенията на един Арлекин тв...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега "Загадки за начинаещи: Убийствен...
  • 14:15 ПРЕМИЕРА: "Вкусът на Португалия" -...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.11
  • Сега Темата на NOVA
  • 13:00 "Необичайният живот на Тимъти...
  • 15:00 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 17:00 "Любовни афери" (премиера) -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.