Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция на две търговски вериги заради несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба на намалено олио и фактическото изпълнение на рекламодателя.
И за двете вериги санкцията е в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. За "Билла България" ЕООД глобата е в размер на 250 089 лв., за "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД - 565 052 лв.
Проверката на КЗК е по сигнали, подадени след масовите струпвания на клиенти за промоция на олио, когато цената му беше скочила в цялата страна.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти, ответното дружество е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара, пише в становището и по двата казуса.
Решението на КЗК може да бъде обжалвано.