Мобилните оператори да уведомяват абонатите месец преди изтичането на индивидуалните им договори. Това предвиждат окончателните текстове от промените в Закона за електронните съобщения.
Така на практика договорите вече няма да се подновяват автоматично.
Повиквания, SMS-и и електронна поща, с цел маркетинг и реклама, ще се позволяват само след предварително съгласие на потребителя.
"Сините" депутати Михаил Михайлов и Иван Иванов предлагаха операторите да осигуряват възможност на крайните потребители за автоматично отстраняване на нежеланите търговски съобщения, но текст в такъв вид не беше приет, а записаният има по-скоро пожелателен характер, информира Dariknews.bg.
Само преди една седмица бяхме свидетели единият от мобилните оператори получи наказание за това, че изпраща непоискани SMS-и в късни часове", аргументира предложението си Иванов.
Депутатът се обърна към колегите си с думите, че убеден, че голяма част от тях, както и той самият получават съобщения, които са директен маркетинг без тяхното предварително съгласие. "Изрично обръщам внимание, че в последно време много деца на възраст от 10 до 18 години, а някои и под 10 години, имат вече мобифони, където има подвеждащ маркетинг, в определени случаи свързан с финансови ангажименти", допълни той.
Председателят на парламентарната транспортна комисия Иван Вълков от ГЕРБ каза, че е зададено в текста на закона, че всички видове повиквания, SMS-и и електронни пощи, които се предоставят за директен маркетинг и реклама, могат да бъдат осъществявани единствено и само след изричното съгласие на крайния потребител.