Най-много сигнали за изборни нарушения са подавани за купуване на гласове и оказване на натиск върху гласоподавателите. Това съобщиха от сайта "Аз гласувам" пред Нова телевизия.
Три от сигналите са пратени в прокуратурата и МВР.
Наблюдателите на терен твърдят, че в ромските махали има ожесточена конкуренция за купуване на гласове между партиите. Политическите сили не са отказали от старите схеми за манипулиране на гражданите. В районите с малцинствено население царял страх и несигурност, твърдят наблюдателите.
Проблемът на бил обаче само сред ромското население. Имало случаи и на корпоративен вот. Работодателите давали инструкции на служителите си как да гласуват. Също така те принуждавали работниците си да дават информация къде ще гласуват. Служителите трябвало да дават данни и къде ще пуснат бюлетината си техните близки. Те трябвало да търсят и други избиратели, които да гласуват по посочения от работодателя начин.
От сайта отбелязаха, че често се използва административен и публичен ресурс за агитация, имало и сигнали за използването на деца в кампаниите.