Българските граждани, живеещи в чужбина, ще могат да подават по електронен път заявления за подмяна на повредено, унищожено, изгубено или откраднато свидетелство за управление на автомобил с нов документ със същата валидност, чрез онлайн форма, която ще намерят на страницата на МВнР.
Това става възможно с одобрени днес от правителството промени в Правилника за издаване на българските лични документи и Тарифа №3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи.
Промените в правилника са мотивирани с обстоятелството, че МВнР приключи работата си по проекта за внедряване на електронни услуги "Е-консулски услуги”, финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет” 2007-2013 г., уточняват от пресслужбата на Министерския съвет след днешното заседание на кабинета.
Условието за това подаването на онлайн заявление обаче е българите в чужбина да притежават квалифициран електронен подпис, да имат вече издаден български личен документ в последните 59 месеца преди подаването на заявлението и да са им били снети необходимите биометрични данни. Заплащането на заявените услуги също ще става по електронен път.
С промените в Тарифа №3 от една страна се създава правна възможност за заплащане в брой на извършваните консулски услуги, а от друга се прецизират наименованията на услугите по заверка на подпис и удостоверяване на съдържание на документ, за които се събират такси.