Местан: Кой предложи Росен Плевнелиев на Борисов?

ГЕРБ разчитаха на силата на властта и на харизмата на лидера си, смята лидерът на ДПС

по статията работи: Кремена Бедерева | 26.09.2013 | 09:15
Местан: Кой предложи Росен Плевнелиев на Борисов?
inews/Марио Евстатиев

Дебатите по първия вот на недоверие срещу кабинета "Орешарски" се провалиха, след като нито един от вносителите от ГЕРБ не се регистрира в зала. Заседанието не бе открито поради липса на кворум.

"Като болезнено мъчителен "залез" на ГЕРБ, защото гражданите няма да кредитират с доверие такова поведение" - така определя лидерът на ДПС Лютви Местан изминалите събития в интервю за в. "Стандарт". 

"Метафората "китайска капка" изразява идеята за садизма, за бавното, жестоко мъчение? Мисля, че политиката на България не се нуждае от политическия садизъм нито на опозицията, нито на управляващите", продължава лидерът на ДПС.

Той се надява, че ГЕРБ ще преосмислят позицията си и днес да се регистрират в пленарна зала. "Защото целта на един вот на недоверие е не просто атака и излагане на тези против кабинета. Но и да се даде шанс да се чуе антитезата."

По думите му партиите, които стоят зад правителството, силно го искат. "Струва ми се, че се изправяме пред друг парадокс - тези, които предизвикаха дебатите, се боят от тях. ГЕРБ бяга от парламентарните разисквания. Защото досега винаги са ги губили. Защото имат вътрешното съзнание за наследството, което са оставили..."

Според Местан ГЕРБ управляваха не със силата на аргументите, а на властта. Те не са партията на парламентарните дебати. Разчитаха на две неща - на силата на властта и на харизмата на лидера си. Сега не разполагат с властовия инструментариум, а ничия харизма не е вечна. И това обяснява ускорено падащия рейтинг и на партията, и на лидерите й. Имат известен шанс да намалят темпа на спада на доверието, ако опитат да са конструктивна опозиция.

"Г-н Борисов има мигове на просветление и дава признаци, че може да има отговорно поведение на парламентарист. Той дори използва изрази като "публичен интерес", "съгласие по национални приоритети". За съжаление става все по-ясно, че това е двойна игра. Той играе по-диалогичния. И същевременно насъсква хората си от задните редици", категоричен е Местан.

 

 

"Аз не мога да коря никого, че се е обърнал за спонсорство към една или друга банка", коментира Местан думите на Борисов, който обяви, че е искал от Цветан Василев спонсорства по различни поводи.

"Но когато същите тези хора дават оценка за тези банкери като олигарси или като представители на олигархични кръгове, дължат отговор на въпроса: "Ако те са олигарсите, да разбираме ли, че са искали пари от олигарсите и че с олигархични пари са провеждали държавна политика, спортни мероприятия или благотворителни акции?" Затова призовах и Борисов, и президента да не обвиняваме абстрактно когото и да е. А когато говорим за олигархични кръгове и олигарси, да ги назовем. И да дадем аргументи защо те са олигарси", обясни Местан. 

По думите му българските политически реалности не могат да се сведат до един-единствен въпрос: "Кой предложи Пеевски". Защото не зная докъде ще стигнем, ако продължим с въпросите кой предложи например Меглена Кунева първо за български преговарящ, а после за министър по европейските въпроси", запита риторично Местан. 

"Аз обаче не си спомням дали точно царят, дали някой от неговия кръг приближени хора. Не сравнявам г-жа Кунева с г-н Борисов, нито сравнявам г-н Пеевски с Борисов и Кунева. Само казвам, че ако въпросът кой кого е предложил е толкова важен, би трябвало да го зададем и за предишни назначения. Защото съм убеден, че Бойко Борисов едва ли е познавал всичките си министри и заместник-министри от първия кабинет на ГЕРБ. Бих го попитал: "Кой предложи министрите, които не познавахте преди това, г-н Борисов? Кой?" Дори бих го попитал кой му предложи Росен Плевнелиев за министър на регионалното развитие - оттеглям въпроса си, ако г-н Борисов каже, че години преди това са се познавали", продължи Местан. 

"Задавам квази въпроси, за да подчертая тезата си, че политическите реалности в България не могат да бъдат сведени до един-единствен въпрос. На който вече дадох коректен отговор. Но започвам да си мисля дали този въпрос наистина не е важен и дали чрез отговорите на въпросите за всички номинации, които са правени на българските министър-председатели, не бихме могли да стигнем до някои дълго търсени отговори. Този въпрос обаче не може да се задава избирателно. И ще помоля всеки, който говори за някого като олицетворение на злото, да бъде доблестен да даде аргументи", уточни лидерът на ДПС. 

"Това правителство не е коалиционно и не стъпва на коалиционно споразумение между ДПС и БСП. То е експертно-политическо, в което има и политически назначения. Затова парламентарната група на ДПС ще носи политическа отговорност за своята предизборна платформа и за изпълнението на Програмата на кабинета "Орешарски", предложена на 42-ото НС. Друг е въпросът за предизборни ангажименти извън програмата на правителството. Всяка партия ще си отстоява приоритетите и различията трябва да се срещнат в точката на националния интерес. Освен това някои от мерките няма как да са за кратко време. И генералната оценка дали са реализирани може да се даде в края на мандата", обяснява Местан. 

Запитан къде потъна жълтата папка с "калинките" на ГЕРБ, която наскоро показа в тв ефира, лидерът на ДПС отговори, че не иска да бъде обвинен, че подменя сериозната тема по вота.

"Ако се стигне до анкетна комисия, списъкът ще е по-пълен. А това, с което аз разполагам, вероятно частично ще бъде съобщено при разискванията по вота. Защото ГЕРБ не могат да са съдници на тема назначения. Думата "калинка" придоби метафоричното си значение именно заради абсолютно партизираната кадрова политика на ГЕРБ. Тези хора, запленени от идеята, че ще управляват вечно, че светът започва от тях, са стигнали до там да смесват държавното с партийното начало. Някои от предложенията за кадрови назначения по министерства са подписвани от областни управители и носят печата на партията", уточнява Местан.

На въпрос дали се нагнетява напрежение, че се крои шапката на президента Росен Плевнелиев, за да седне в стола му вицето Маргарита Попова и дали ДПС още е против импийчмънт, Местан отговори, че ДПС е партия с много сериозна не само политическа, но и институционална култура.

"Ние издигаме в култ идеята за държавността и стабилността на институциите. В този смисъл не можем да бъдем уличени в съучастие в каквито и да е идеи за импийчмънт. ДПС има силно очакване г-н Росен Плевнелиев да възстанови ролята си не само на обединител на нацията, но и на надежден медиатор за диалог между основните партии в условия на политическо напрежение или криза."

Според Местан Плевнелиев е убеден, че вече не е привърженик на тезата, че всеки протест трябва да води до оставка. Защото протести има и срещу него. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


64 p kehaiova 26.09.2013 | 16:28
Плевнелиев не става за президент това е самата истина.
63 Пламен Панайотов 26.09.2013 | 16:14
Росен Плевнелиев е най - лошият президент който сме имали. Незнам кой го е предложил, ама виждам, че като президент хич не го бива. Първо гафа със обръщението на нова година, после това че има офшорки, после щеше да ни забърка във войната със Сирия.. Колко още ще търпим това недоразумение ?
62 Батко Реджеп 26.09.2013 | 15:49
Много добър е въпросът на Местан. Само, че не очаквайте Бойко Борисов да си отвори устата за това. По - добре да се пита директно Росен Плевнелиев, да го хванат на тясно за връзките му с олигархията !
61 Ceca V 26.09.2013 | 15:32
да бе, след Гоце си мислехме, че едва ли ще се натъкнем на толкова слаб президент, ама явно сме се объркали и то доста.
60 Баба Пъша 26.09.2013 | 14:10
Плевнелиев е най - големият издънка на управлението на Герб до сега. Никой не знае от къде дойде и как така стана президент. Само, че напоследък излизат доста истини за него, които определено промениха в негативен план мнението ми за него !
59 tedka todorova 26.09.2013 | 14:03
Поне да си вършеше работата както трябва, ами той защитава интересите на олигарсите, а не на хората.
58 Старата Госпожа 26.09.2013 | 13:50
Кой го е предложил за министър може би никога няма да се разбере. Тези неща остават зад кулисите, ама като знаем, че Росен е имал връзки с олигарси, все си мисля, че и те имат пръст в цялата история.
57 Krist Novoselic 26.09.2013 | 13:02
Абе Роската нали е милионер, то вече е модерно милионерите да управляват държавата ни. Кой го знае как се е замесил с олигахрията. Ама това му е болна тема и никога няма да тръгне да разправя с връзките си с тях.
56 Mer Zlatkova 26.09.2013 | 13:01
Местан задава риторични въпроси! ГЕРБ си избраха възможно най-удобния президент, който и до момента продължава да отстоява интересите им.
55 beli macor 26.09.2013 | 12:36
Как кой, политическити инженери от ТЪпинго пойнг, зад който стои и любимата на Борисов Цветелина. Плевнелиев дори като министър не бе нищо особено, но пък доста добре организираше и тогава пресметливата подялба на обществените поръчки, така че герберите да се облагодетелстват здраво. Като награда за послушанието си получи президентския пост.
54 Драго Попов 26.09.2013 | 12:29
Това наистина е доста интересен въпрос. Като се има предвид, че една елементарна работа не може да свърши като хората. Борисов може и това да обясни!
53 ivan georgiev 26.09.2013 | 12:25
Какво очакване може да има човек към президента, който е толкова подвластен от бившите си съпартийци и определени бизнес кръгове, а в същото време говори за диалог между институциите.
52 Milko Mustakov 26.09.2013 | 12:15
"А когато говорим за олигархични кръгове и олигарси, да ги назовем. И да дадем аргументи защо те са олигарси" - беден му е речника на президента, че да не направи пак някое опущение и да разобличи самия себе си. Той неведнъж едно казва, пък друго трябвало да се разбира.
51 qnko qnev 26.09.2013 | 12:10
Дано никога повече нямаме такъв президент.
50 Ibrahim Pulev 26.09.2013 | 12:10
ГЕРБ и тяхната пионка Плевнелиев взеха да стават просто смешни с театрите си. Същите тези хора, които се интересуват от личния си интерес единствено ли отново искат да ни оправят?! Та това е нелепо! Доверието към Плевнелиев неслучайно се срива.
49 qnko qnev 26.09.2013 | 12:09
Как кой Прокопиев вечната дружка на Плевнелиев.
48 нелепо съвпадение 26.09.2013 | 12:07
Абе то вече е ясно, че на президентът ни не му е много чиста работата покрай този кръг "Капитал" , където са му приятелите. Ама аз много се съмнявам, че той ще си признае за тези неща.
47 чичо съби 26.09.2013 | 12:04
Нали когато някой коментира президента, той има право на отговор. Само, че в случая се чудя дали Росен Плевнелиев ще се възползва от това си право и какво ще каже. Дали пак ще се оправдава и ще измества темата на разговор или ще потъне в мълчание, защото така ще му е най - изгодно.
46 Mitko Lalev 26.09.2013 | 12:03
Стандартите на Плевнелиев за олигарси са различни, ако са от неговото обкръжение, значи са бизнесмени. Самият той е толкова смешен, тъй като непрекъснато говори, че ще защитава интереса на хората, а като манталитет и състгояние си е същински олигарх, макар и не от класата на ментора си Прокопиев.
45 Старата Госпожа 26.09.2013 | 12:00
Аз вече спрях да броя гафовете на Росен Плевнелиев. То вече през ден почнаха да излизат информации за миналото му. Освен това ми прави впечатление, че много често той се изказва непотготвен по важните теми за България. Какъв президент е той ?
44 Баба Пъша 26.09.2013 | 11:57
Хубаво, че е Лютви Местан. Иначе няма кой друг да отправи такива въпроси, които вълнуват всички българи. Тъмното минало на Росен Плевнелиев вече постепенно излиза на яве. Аз смятам, че много скоро той ще бъде изобличен за всичките неща, около които за сега само се спекулира.
43 Radko Radev 26.09.2013 | 11:56
Плевнелиев си плачеше за импийчмънт още след гафа с Марковска, ама тогава само устната договорка на Борисов и Цвъки с нея го спаси.
42 Батко Реджеп 26.09.2013 | 11:53
Да чакате Росен да каже кой го е предложил и какви точно са му връзките с олигархията е все едно, да чакаш от умрял писмо. Тои президентът ни само разтяга локуми и никога не назовава нещата с истиснките им имена !
41 Пламен Панайотов 26.09.2013 | 11:47
Роската стана президент и вече няма кой да пусне. И да почнат да го разследват какви ги е вършил с приятелите си - олигарси, едва ли ще имат успех, защото той в никакъв случай няма да се откаже от имунитетът си като президент. Абе всичко е измислено...
40 дрезгав глас 26.09.2013 | 11:43
Аз незнам вече има ли някой, който да вярва на Росен Плевнелиев. А наглостта му да се изправи и да говори за олигарси, при положение че и той е в тези кръгове е безгранична. Така става като вярваме сляпо на хората. В последствие излиза истината, ама вече е късно. Роската вече е президент.
39 кученцето пиджи 26.09.2013 | 11:39
Доста време мина от първта появя на Плевнелиев. В началото изглеждаше много симпатичен на хората, но това е било чисто лицемерие, имайки в предвид какви неща за връзки с олигархията излязоха за него. И от най - обичаният, той се превърна в най - големият гаф на кабинета на Герб.
38 Dimitar Sachkov 26.09.2013 | 11:36
Тогава още не беше станало ясно, че той има връзки с кръгове от олигарси. А според мен той стана президент по изкуствен начин. Хората не гласуваха за Плевнелиев, а отново за Борисов, защото той стоеше твърдо до кандидатурата му!
37 Dimi Petkov 26.09.2013 | 11:32
Лютви Местан винаги е задавал най - неудобните въпроси. Така е и сега.. Според мен щом Росен Плевнелиев не иска да каже цялата истина за олигарсите които познава, значи със сигурност крие нещо. Не ми се мисли какво може да е то...
36 Бони бон 26.09.2013 | 11:32
А бе за мен си беше малко странно тогава, как точно Росен го избраха да го издигнат за Президент от Герб??
35 brown sugar 26.09.2013 | 11:32
"Аз обаче не си спомням дали точно царят, дали някой от неговия кръг приближени хора. Не сравнявам г-жа Кунева с г-н Борисов, нито сравнявам г-н Пеевски с Борисов и Кунева. Само казвам, че ако въпросът кой кого е предложил е толкова важен, би трябвало да го зададем и за предишни назначения. Защото съм убеден, че Бойко Борисов едва ли е познавал всичките си министри и заместник-министри от първия кабинет на ГЕРБ."" - То по времето на ГЕРБ имаше такива рокади, че направо ни стана по едно време турдно да проследим, кой кой е. Така, е нека се зададат и тези въпроси.
34 sunny girl 26.09.2013 | 11:31
Рано или късно и кирливтие ризи на Росен ще излязат. Да не мислите, че и той си няма гръб
33 набръчкан мозък 26.09.2013 | 11:30
Хм.. Според мен г-н Плевнелиев не се е появил случайно в кабинета на Борисов. Все повече си мисля, че Росен играе задкулистни игри с кръгове от олигарси, чиито интереси защитава не пряко и като президент.
32 meden rudnik 26.09.2013 | 11:28
Много се дразня когато Росен излиза и казва, че имало олигарси в България. А после не казва, че той ги познава сигурно половината лично. Че са приятели с Иви Прокопиев вече стана ясно.. ама не мен ми се струва, че нещата не спират то дам !?!
31 otec natanail 26.09.2013 | 11:24
Мен силно ме тревожи фактът, че президетът ни е близък с кръг олигарси. Как може да му вярваме в такъв случай ? Кой знае какви ги е вършил като министър. Те нещата постепенно почнаха да излизат. Вчера стана ясно, че е раздавал бонуси на разни хора. Утре може и други неща да излязат на яве..
30 трендафил въжарски 26.09.2013 | 11:22
как кой - Иво Прокопиев, разбира се
29 крива вежда 26.09.2013 | 11:20
Аз не мога да разбера как след като вече разбрахме за връзките на Росен Плевнелиев с олигархични кръгове и по специално този на "Капитал", Росен още мълчи по случая или отрича. ТОва е висша форма на наглост, а едновременно с това е и президент на страната. Мейд ин БГ !
28 empty world 26.09.2013 | 11:16
Защо Борисов трябва да казва от къде е дошъл Росен. Той сам трябва да излезе и да каже за олигарсите които познава. Не че хората вече не разбраха , че с Иво Прокопиев са близки. Но дали всичко свършва до там ?
27 Janet Mileva 26.09.2013 | 11:14
"Кой предложи министрите, които не познавахте преди това, г-н Борисов?" - Някой трябваше най - сетне да пита Борисов от къде познава Росен и кой го е предложил всъщност. Да не излезе на края, че и Борисов и Плевнелиев са имали вземане - даване с кръгът "Капитал" на Иво Прокопиев. И назначението му като министър не е никък случайно ??
26 brown sugar 26.09.2013 | 11:10
КОЙ? :)
25 Momchil Mladenov 26.09.2013 | 11:08
Да, трябва да каже, но няма смелост! А той напоследък говори доста за олигарси, може би така иска да ни излъже, че няма нищо общо с тях. Ама така си набива автогол, защото вече всички знаят кои са му приятелите.
24 Бони бон 26.09.2013 | 11:06
Той си остана инсталирания човек на ГЕРБ до края. Но в същото време е продукт и на един съмнителен кръг, Капитал, който все повече се размирисва от към олигарси и престъпни деяния. Да видим!
23 Ivo Maglov 26.09.2013 | 11:05
Миналото на Росен Плевнелиев е много "интересно". Били са дружки с Иво Прокопиев още преди да стане министър в кабинета на Герб. А като чета как Прокопиев се е облагодетелствал при всяка власт, нищо чудно Плевнелиев да му е бил скритият коз при управлението на Герб.
22 Бони бон 26.09.2013 | 11:04
Не, че точно Местан е човека, който трябва да задава подобни въпроси, но е добре да бъде отговорено и на този - кой наистина е предложил Росен тогава за Президент и защо? И понеже Росен говореше до преди дни за кръгове и олигарси, да каже и той самия дали не принадлежи към някакви определено среди (кръгове) и кои са те? Ако ще говори открито да го направи, като мъж.
21 Afo Balinov 26.09.2013 | 11:02
Росен ПЛевнелиев беше издънката на Герб. Вчера разбрахме , че е радавал бонуси без разрешение. Познайте дали те са утивали при случайни хора или някъде на куп ! А действията му като президент просто няма да ги коментирам. То се вижда..
20 Albert Nobbs 26.09.2013 | 10:59
Плевнелиев малко гузно говори за олигарси и го е страх да назове имена, понеже самия той е продукт на един такъв кръг. Неговия близък приятел и бизнес партньор, който го "откри" за политиката какъв е?!
19 sunny girl 26.09.2013 | 10:59
Интересно наистина, кой е предложилк Росен тогававашен министър от ГЕРБ да стане Президент?! Ха така! :)
18 Hristo Penchev 26.09.2013 | 10:57
Както четох на скоро Росен Плевнелиев е бил в доста тесни отношения с Иво Прокопиев и "капитал" като цяло. Според мен точно те са го тикнали там, за имат човек във властта, както е било винаго до сега.
17 raliza gospodinova 26.09.2013 | 10:55
Благодарение на Прокопиев Плевнелиев се добра до властта. Само, че Плевнелиев много се изложи със серия от гафове и изложи страната ни.
16 Grigor Mitev 26.09.2013 | 10:54
Очевидно е , че Росен Плевнелиев е скандална личност. А това изобщо не е добре за имиджът на България. Ако има някъква останала чест да си подаде оставката по - бързо.
15 задънена улица 26.09.2013 | 10:54
Плевнелиев е слуга на крупния бизнес. Той друго не признава и именно заради това го направиха президент - за да утвърждава определени бизнес интереси, а народа - кучета го яли.
14 bobi bobev 26.09.2013 | 10:52
Радвам се че има протести и срещу Плевнелиев. Това надали ще го накара да си подаде оставката , но поне ще знае че народът не му симпатизира и го разбра що за стока е.
13 Stoio Jelev 26.09.2013 | 10:51
Борисов явно е познавал Плевнелиев от преди. А най - вероятно е познавал и олигархичните кръгове около него и въпреки всичко го е назначил за министър. Това не ви ли изглежда съмнително ?
12 human factor 26.09.2013 | 10:50
Иво Прокопиев вкара Плевнелиев в политиката. Така и така си бяха дружки в личния живот и в бизнеса, Прокопиев реши да го лансира и за политик, та да му варди интересите на по-високо ниво.
11 Георги Гошев 26.09.2013 | 10:48
То е ясно.. Приятелите олигарси на Росен Плевнелиев са го сложили на министерското място. И със сигурност това не е било случайно, след като знаем вече цялата история за Плевнелиев.
10 Mitko Chokov 26.09.2013 | 10:44
Да бе.. от къде се пръкна Плевнелиев. Като знам колко е мръсна нашета политика. Нищо чудно да не се е появил случайно като министър. Със сигурност е имало някакъква врътка.. Нали Плевнелиев раздавал бонуси на поразия. Това може да е било част от играта.
9 Djoni Penkov 26.09.2013 | 10:41
Нали свързваха Плевнелиев с кръгът "капитал" . Те капитал винги са били заедно с власта.. Нищо чудно те да са го предложили за министър, че да им помага за далаверите им.
8 карибска пиратка 26.09.2013 | 10:40
"ГЕРБ разчитаха на силата на властта и на харизмата на лидера си" - Това си е така, но за тази харизма много допринесоха поръчковите медии на олигарха Иво Прокопиев.
7 Todor Varbanov 26.09.2013 | 10:37
"Местан: Кой предложи Росен Плевнелиев на Борисов?" - Това е много интересен въпрос. Редно е Борисов да излезе и да каже. Да не излезе, че Иво Прокопиев го е предложил, за да има свой човек в парламента.
6 Фичо Добрев 26.09.2013 | 10:36
Всички знаем чие предложение е Плевнелиев и най-вече благодарение на чии машинации успя да заеме този пост, тъй като никога не се е славел като особено харизматична личност.
5 задънена улица 26.09.2013 | 10:36
Като ще говорим кой кого е предложил нека си го кажем - Цветелина Бориславова предложи Борисов за премиер, а Иво Прокопиев направо така че Плевнелиев да стане министър и после президент.
4 pushit realgood 26.09.2013 | 10:29
Това не е толкова важен въпрос. Тъжното е че даже при даден пост, той не може да се справи!
3 Анита Кралева 26.09.2013 | 09:39
Който и да е бил, не се е опитвал да му направи услуга.
2 Jana Kirova 26.09.2013 | 09:29
Плевнелиев е редно в кратък срок да си подаде оставката, защото очевидно вече е изгубил народното доверие.
1 Диана Бойкова 26.09.2013 | 09:28
Нека гатанките да започнат...сега!

ТВ програма

Кино

  • Сега Книга на книгите анимационен филм
  • 14:45 Ваканцията на Лили детски тв филм...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:20 Още от деня коментарно предаване
  • Сега "Присъда" - сериал, с.2, еп.37 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.