Млади шофьори - за вас магистрали няма!

Промени в Закона за движение по пътищата предвиждат по-сериозни санкции и ограничения за водачите с до 2 години стаж

по статията работи: Гергана Златкова | 08.10.2013 | 08:25

Законът за движение по пътищата е най-често променяният закон. Трябва да се помисли за някои ограничения по отношение на младите шофьори с до 2 години стаж, заяви депутатът от БСП Петър Мутафчиев пред Нова телевизия.

"Скоростта на тези водачи трябва да е по-ниска от скоростта на останалите, да не се качват на магистралата и др., защото няма опит, но това са само предложения, първо трябва да се дискутират. Повечето от тези практики ги има в европейските страни.

Това е една превантивна мярка, защото именно тази група водачи, според статистиката правят повечето катастрофи", смята депутатът.

"Трябва да се предвиди каква да е санкцията, защото всички знаем какъв е стандартът в България".

"За мен е добре, че се поставиха тези теми и се оформя сериозна дискусия, за да се види кои предложения могат да останат. Трябва да се промени точковата система за санкции.

Според мен, ако се кара в превишена скорост трябва да може да се отнема книжката за една година", каза Мутафчиев. "БСП категорично се пази от практиката за назначаване на калинки, както правеше ГЕРБ.

Аз съм председател на съвет по транспорт и кандидатурите са на професионалисти", коментира той вчерашни публикации за кадруване във властта.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


39 spas vasilev 08.10.2013 | 23:07
извинявам се за правописа
38 spas vasilev 08.10.2013 | 23:05
Добре тогава да попитам как изпитващият ДАЧДЖИЯ определя за 25минути дали даден човек е способен да оправлява МПС ? След като спрете да давате книжки срещу пари и си поправите пътищата може и да няма толкова катастрофи !Вместо да вземате по 800лв за книжка научете учещите се на нощно курмуване на маневри увеличете критериите за вземането на книжка това до някаде е решение не мислите ли
37 Ivan Savov 08.10.2013 | 17:28
еми кат сте прости така ще е ... не им давайте по магистралите добре .. като почнат да изпреварват по второкласните пътища който са с по една лента ще видим дали няма да станат 5 пъти повече катастрофите
36 Дара Арнаудова 08.10.2013 | 15:03
Ами каква е тя, аз не мога да я разбера. Няма да има катастрофи ли?
35 Mihni Mihnev 08.10.2013 | 14:56
Добре "депутате" ще отнемете книжките на хората,а какво ще направите с вашите шофьори, които карат с над 200 км и секът пътищта и отнемат предимство с черните лъскави возила няма да споменавам марки и това нещто не го правят на магистралите,а на автомобилни пътищта! И колко ПТП-та са можели да станат,ако не сме спирали буквално,за да дадем път на черната кола която ще мине през теб,ако не влезнеш в банкета... А с тях какво ще направите?
34 Mihni Mihnev 08.10.2013 | 14:54
Добре "депутате" ще отнемете книжките на хората,а какво ще направите с вашите шофьори, които карат с над 200 км и секът пътищта и отнемат предимство с черните лъскави возила няма да споменавам марки и това нещто не го правят на магистралите,а на автомобилни пътищта! И колко ПТП-та са можели да станат,ако не сме спирали буквално,за да дадем път на черната кола която ще мине през теб,ако не влезнеш в банкета... А с тях какво ще направите?
33 angel eyes 08.10.2013 | 14:39
Горко им на водачите с под 2 години стаж зад волана. Много ги дискриминират, не винаги справедливо.
32 hope less 08.10.2013 | 14:02
Има известна логика в това предложение.
31 Milica Georg 08.10.2013 | 12:37
Искрено се надявам при допълнителното обсъждане на тези мерки да вземат по-адекватни решения и да не въведат някакви недомислени глупости.
30 veska petrovska 08.10.2013 | 11:59
Аз също нямам книжка, какви кози пътеки с автобусите цял живот.
29 Anna Zhelezcheva 08.10.2013 | 11:43
На младите шофьори в Европа не им е забранено нищо. И как ще определиш с каква скорост кара еди kой си шофьор? КAT да нямат софтуер за фейс разпознаване вече в колите си? В Европа хората с повече нарушения, отнети точки, катастрофи, просто плащат мноооогоооо по-голям премиум към застраховката. Финансовият стимул върши работа. Aко има кой да ги накара синчетата да си плащат...
28 viktor viktorov 08.10.2013 | 11:42
Това са доста крайни мерки и едва ли ще има чак такава полза от тях, според мен е по добре да се увеличат часовете на кормуване, защото все пак практиката учи.
27 Wild Rose 08.10.2013 | 11:15
То пък магистралата е възможно най-безопасното място за младите шофьори, ама нейсе. Явно някои хора имат други разбирания по тоя въпрос. Големите инциденти стават по разни междуградски пътища.
26 Анита Кралева 08.10.2013 | 11:09
Това вече е доста тъпо!? Къде да карат, по третокласните пътища ли?
25 Vanesa Apostolova 08.10.2013 | 11:08
трябва да има по-големи глоби, ОК„ ама чак за младите да се забрани да минават по магистралите е простотия, те нашите магистрали са като европейските пътища, така че да не сравняват с Европата :Р
24 raicho ivanov 08.10.2013 | 10:47
Що се отнася до карането по магистралите изобщо не е обмислено както трябва.
23 raicho ivanov 08.10.2013 | 10:45
Според мен, ако се кара в превишена скорост трябва да може да се отнема книжката за една година", каза Мутафчиев - за това съм съгласен, ще трябва да се научат да карат нормално.
22 Petur Marinov 08.10.2013 | 10:25
Голяма глупост, че и още не съм взел книжка :) Ще ходя до морето по козите пътеки хахаха :D
21 Кристина Минкова 08.10.2013 | 10:17
Дано това безумие не се приеме!
20 Svetlozara Halacheva 08.10.2013 | 10:01
Не си мислете,че няма да се научат да карат с висока скорост!: ) да не хората от централна България,къде до онзи ден нямаше АМ"Тракия" да не са се научил ида карат бързо. Те пак младите ще знаят да карат със 140,това лесно се учи,въпросът е,че е малоумно,защото магистралите са по-безопасни,защото няма движение отсреща, няма олигофрени които да карат в насрещното, няма и велосипедисти, няма трактори:) Просто е простотия :р
19 Софи Марсо 08.10.2013 | 09:47
Ами, тогава да плащат и по-ниски данъци след като не могат да ползват пътищата за които са си платили те или техните родители?
18 Момиче То 08.10.2013 | 09:46
Немислени е слабо казано. Доста са глуповати!
17 Дивна Селчева 08.10.2013 | 09:45
Именно! И няма къде да се научат и как, ако ще да го отлагат и след 5 години да карат на магистрала!
16 Софи Марсо 08.10.2013 | 09:44
"Скоростта на тези водачи трябва да е по-ниска от скоростта на останалите, да не се качват на магистралата и др., защото няма опит, но това са само предложения, първо трябва да се дискутират. Повечето от тези практики ги има в европейските страни. - Трябва да си силно малоумен за да се изкажеш по тоя начин. Силно.
15 Момиче То 08.10.2013 | 09:44
Това е абсолютно малоумие!!! Вместо да увеличат часовете по време на курсовете за шофьори за нощно и дневно каране на магистрала, те тотално ги спорат! Ами след тия две години от къде точно ще са се научили да карат с виоска скоросто бе лумпени?!
14 Дивна Селчева 08.10.2013 | 09:43
Много интересно, след като ги спрат да карат на магистрала, след 2 години как точно ще са се научили да карат с висока скорост на нея?!! Каквто точно ще се е променило о ткъде ще са придобили този опит?!
13 Георги Георгиев 08.10.2013 | 09:38
абе то реално,винаги има от къде другата да се мине, до вчера като нямаше магистрали как се минаваше ;) Само че на магистрала се пътува по-безопасно,отколкото на междуградски и междуселкси път, по-добре младеж със 120 по магистралата, отколкото със 100 между селата, където и животни изкачат и хора. хич не са го доизмислили, само с простотии се занимава тоя парламент.
12 Jana Kirova 08.10.2013 | 09:32
Това не е вярно от БСП отрекоха, че на младите шофьори ще им бъде забранен достъпа до магистралите, просто ще се прави нов правилник, защото старият е променян над 50 пъти.
11 Kalina Vicheva 08.10.2013 | 09:28
За по-сериозните глоби съм напълно съгласна, но мерките за младите шофьори ми се струват доста недомислени.
10 Fani Popova 08.10.2013 | 08:55
Така е, и аз не мога да разбера. Добре, ами ако няма от къде другаде да се мине, а спешно трябва да пътуваш какво правим? Глупост след глупост.
9 David Hayemaker 08.10.2013 | 08:51
И какъв е смисъла тогава? Какво се опитват да постигнат с това? Тези тотално вече взеха да изперкват, според мен.
8 Иван Ангелов 08.10.2013 | 08:51
"Промени в Закона за движение по пътищата предвиждат по-сериозни санкции и ограничения за водачите с до 2 години стаж" - Ще видим какво ще измислят тези хубосници. Имат още много работа да свършат.
7 Иван Ангелов 08.10.2013 | 08:51
"Промени в Закона за движение по пътищата предвиждат по-сериозни санкции и ограничения за водачите с до 2 години стаж" - Ще видим какво ще измислят тези хубосници. Имат още много работа да свършат.
6 Иван Ангелов 08.10.2013 | 08:51
"Промени в Закона за движение по пътищата предвиждат по-сериозни санкции и ограничения за водачите с до 2 години стаж" - Ще видим какво ще измислят тези хубосници. Имат още много работа да свършат.
5 Иван Ангелов 08.10.2013 | 08:51
"Промени в Закона за движение по пътищата предвиждат по-сериозни санкции и ограничения за водачите с до 2 години стаж" - Ще видим какво ще измислят тези хубосници. Имат още много работа да свършат.
4 david copperfield 08.10.2013 | 08:50
И те не знаят какво правят вече. БСП прилагат много странна мярка, която се съмнявам да ограничи пътните инциденти, а по-скоро да ги засили, защото ще праща младите шофьори на двулентов път.
3 Миро Т 08.10.2013 | 08:50
Представям си някое студентче да е от Бургас, а да учи в София. Значи няма да има право да използва "Тракия"? И къде ще кара, през селата ли? Там пътя по-безопасен ли е с тези дупки?
2 David Hayemaker 08.10.2013 | 08:49
Простотии абсолютни :). И как си мислят, че младите ще пътуват при това положение до родните си места?
1 Mary Bloody 08.10.2013 | 08:48
Дано при обсъждането някои от мерките отпаднат, макар че повечето ограничения са с давност шест месеца - някои млади шофьори няма и да ги усетят.

ТВ програма

Кино

  • Сега Любов и саможертва тв филм /9...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Ал Хайба тв филм /15 епизод/ (12)
  • 00:10 Още от деня специално издание/п/
  • 00:40 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:15 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:10 Бразди /п/
  • 03:55 Библиотеката /п/
  • Сега "Колко ми даваш?" - забавно шоу с...
  • 23:15 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 "Добрият доктор" - сериал, с.6,...
  • 00:30 "Спирала" - сериал, с.4, еп.6
  • 01:40 "Приятели" - сериал
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 4
  • 00:30 "Частни детективи" - сериал, сезон 3
  • 01:20 "Черният списък" - сериал, сезон 7
  • 02:15 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.