"Над 5 милиона и половина сигнала са приети на телефон 112 през изминалата година. Отчита се значително повишаване ефективността на номера. Това заяви в интервю за БТА Стоян Граматиков - директор на Дирекция "Национална система 112" в МВР.
По думите му при средно намаление на броя на приетите обаждания с около 12%, налице е около 1% увеличение на случаите, предадени на Полиция, Спешна медицинска помощ и останалите служби за спешно реагиране.
Наблюдава се спад от 0,02 на сто на подадените фалшиви сигнали, посочи директорът на Дирекция "Национална система 112" в МВР.
Той съобщи, че през 2013 г. в "Националната система 112" са приети 5 670 211 повиквания, от които 2 127 664 са с конкретни искания на граждани за оказване на помощ. 1 360 469 пъти са сигнализирани службите за спешно реагиране.
Граматиков отбеляза, че с течение на времето информираността на гражданите за функциите и предназначението на услугата 112 се повишаваше.
"Докато през 2009 г. 45 на сто от българските граждани бяха информирани за спешния телефон, по данни от последното проучване на Евростат този процент е 83. Страната ни е в челните места по
този показател", заяви директорът на Дирекция "Национална система 112" .
По думите му най-честите сигнали са свързани с медицински проблеми, с необходимост от намесата на органите на МВР, на пожарната и т.н.