Над 80% от железничарите не работят в петия ден на стачката

От общо 131 влака по разписание в цялата страна са спрели 102

по статията работи: Кремена Бедерева | 28.11.2011 | 12:46

Вече пети ден над 80% от работниците и служителите в българските железници стачкуват, съобщават от КНСБ.

От общо 131 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 102.

19 влака, които са били в движение преди началото на стачката, до този момент не са стигнали до крайната си точка, като няма сведение на коя гара са спрели.

Към стачкуващите вчера - 27 ноември, служители на ДП НК "ЖИ”, днес -28 ноември, са се включили и маневрените бригади на гара Плевен Запад и гара Калояновец.

Продължава стачката и по малките гари и спирки в страната.

Продължават и нарушенията на закона и провеждането на локаут от страна на ръководството на БДЖ, като напр. на гара Поликраище ръководител движение, който е заявил, че стачкува, е заменен от началник гарата.

Също така, директорът на Управление движение на влаковете и гаровата дейност – София е упражнил натиск върху ръководителите движение, които са обявили, че стачкуват, като им е забранил да спират влаковете. Превозната бригада на влак 91102 от Самуил е обявила, че ще стачкува и е била подменена.

Общественото напрежение ескалира, поради което все по-реална става опасността и други сектори да потърсят решение на наболелите си проблеми, упражнявайки правата си по Закона за уреждане на колективните трудови спорове, предупреждават още синдикатите.

Всеобщото недоволство на гражданите на Р България ще намери израз и на организираната от КТ "Подкрепа” и КНСБ на 30 ноември 2011 г. национална протестна демонстрация – митинг под мотото: "НЕ на промените в пенсионната реформа, орязващи правата на българските граждани и срещу отнемане на допълнителното трудово възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит (клас прослужено време)”.

Протестният лъч на КТ "Подкрепа” ще започне от Национален стадион "Васил Левски”, в 11.30 ч. и ще премине по ул.”Гурко” – бул.”Васил Левски” – бул.”Цар Освободител” до площад "Народно събрание”, където КНСБ заедно с КТ "Подкрепа” ще проведат от 13.00 ч. протестен митинг.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


11 Георги Чобанов 28.11.2011 | 18:52
Най-накрая някой каза:"Стоп!" на милионите,които се изливаха в БДЖ,и които "потъваха",както вода в пясък.Работя в тази система,но твърдо подкрепям реформите.
10 Borislav Bonev 28.11.2011 | 16:56
Тя България така или иначе няма да може да со обслужва заема на кредиторите от германската банка KfW, с който през 2005 г. бяха купени мотрисите "Сименс Дезиро" за българските железници. Московски какво е преговарял не го знам, но дано поне да разсрочат нещата за още няколко години и да ни си вземат красивите влакчета.
9 V D 28.11.2011 | 14:27
Положението става все по-сериозно и едва ли някой изобщо е очаквал нещата да стигнат толкова далеч, а правителството да не хае. Колкото и да говорят, че ако стачката продължи още дълго БДЖ ще фалира, не вярвам да го допуснат. Няма начин просто да останем без железница, пак сме страна, която свързва много други и никой няма да го допусне. Не мога да предположа какво ще се случи, но едва ли всички искания ще бъдат удовлетворени.
8 Илиян Илиев 28.11.2011 | 14:15
Ама вие не сте имали абсолютно никакъв досег до БДЖ освен да се возите по влаковете! Аз ви казвам като човек, който черпи информация от първа ръка, и като човек, който е учил това! Не знам как да ви го повторя по-добре-ХОРАТА, КОИТО РАБОТЯТ ТАМ СА МНОГО, ОСОБЕНО В АДМИНИСТРАЦИЯТА! Дано да сте ме разбрали :) А относно приватизацията, не знам кой ще е толкова тъп да си купи губещо предприятие?
7 Силвия Димитрова 28.11.2011 | 13:52
Илиев, нарочно искат да повярваме, че големият проблем на БДЖ е щатната бройка. Не е така. Проблемът е в задкулисните игри, които се разиграват докато обществото си мисли, че персоналът е свикнал с благата от бай Тошово време и че е крайно време да им резнат привилегиите. valia notkova има право. Колко държавни предприятия бяха докарани до същото положение и после ги изкупиха по втория начин? Май почти всички...а ние ревем хората са много, та хората са много...
6 valia notkova 28.11.2011 | 13:43
как само в България БДЖ ще фалира и няма да има влакове всичко е нагласено според мен за да я купи някой от горестоящите на безценица и да я направят частна както всичко досега.Няма как да е на загуба ако всичко си беше както трябва, преди време споменаха че изчезнали 1000 вагона как става това според Вас?Просто всичко е една игра и лошото е че си играят с нашите съдби!
5 Илиян Илиев 28.11.2011 | 13:42
Силвия, дай алтернатива? Имаш ли въобще представа колко раздута бройка персонал има я тая железница? Нямаш нали, ама подкрепяш, защото така е модерно! Тия хора дето сега ги махат трябваше отдавна да са излетели, но никой не е имал смелостта да го направи. И тогава е трябвало да стане бавно и постепенно през годините, а не сега-наведнъж!
4 Georgi Georgiev 28.11.2011 | 13:20
Честно казано си нямам на идея какво ще се случи с железниците, но по-вероятно е да фалират, отколкото да отбележат подобрение. При така стеклата се ситуация, те губят много пари, а и хората са си в правото според мен да протестират.
3 Силвия Димитрова 28.11.2011 | 12:59
Продължавам да подкрепям стачните действия и вярвам, че ще бъде постигнат някакъв ефект, макар и минимален. Твърдо против съм реализирането на подобни резки съкращения по време на криза и безработица. Това не е начина за излизането от порочния кръг, в който бе набутана БДЖ.
2 Draga Mateeva 28.11.2011 | 12:57
Започвам да си мисля че тази стачка е нагласена, за да доведат БДЖ към фалит. А всъщност реформите са един вид спасителен план, който да предпази компанията от изпадане в несъстоятелност. Ако наистина започнат да уволняват, вместо 2000 съкратени, ще има 20 000 уволнени, които пак стават бреме за данъкоплатеца.
1 Златка Стоева 28.11.2011 | 12:47
Само си търсят причина да не работят. Какво си мислят че ще постигнат с тази стачка - едно нищо. Отдавна трябваше да има реформи и съкращения в БДЖ. Толкова много фиктивни и безсмислени длъжности има в него.

ТВ програма

Кино

  • Сега Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Селско кабаре игрален филм...
  • 22:45 По света и у нас
  • 23:00 Национален конкурс "Сграда на...
  • Сега "Как да се омъжиш за милиардер" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Ловецът: Ледената война" -...
  • 22:30 "Лошият Дядо Коледа" - комедия,...
  • 00:30 "Коледата отменена" - комедия,...
  • 02:30 "Коледата на принца и просяка" -...
  • 04:40 "Ослепително слънце" - сериал
  • Сега "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Круиз в джунглата" - с уч. на...
  • 22:30 "Мисията невъзможна 3" - с уч. на...
  • 01:00 "Ловци на духове: Наследство" - с...
  • 03:50 "Борба за семейството" - с уч. на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.