Няма да има горна граница за възраст на автобусите

По-високите технически критерии обаче ще наложат замяна на старите с по-нови автобуси

по статията работи: Петя Михайлова | 19.08.2011 | 13:20

Отпуските на чиновниците вероятно ще наложат удължаване на срока на действие на работната група, натоварена да изработи нови правила за безопасност на автобусните превози, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНР.

Министърът увери, че повечето от мерките ще бъдат въведени до края на годината. 

Той заяви, че няма да има горна граница за възраст на автобусите, но по-високи технически критерии ще наложат замяна на старите с по-нови автобуси. Министърът увери, че се работи за прелицензиране на превозвачите без да се създава вакуум на пазара.

"Това, което, общо взето, е прието от всички е да се завишат и то доста сериозно техническите изисквания към транспортните средства, превозващи хора; да се въведат допълнителни изисквания, съобразени с евростандартите, с екологичните стандарти, съответно да се засили предпътния контрол. Ние, както знаете, въвеждаме видеонаблюдението в техническите пунктове. Съответно там също ще бъдат завишени критериите за получаване на лиценз", заяви още той.

Работната група бе създадена след тежката катастрофа на автобус на магистрала "Тракия", при която загинаха девет души.

Преди време превозвачи се обявиха срещу изискването за пределна възраст на автобусите. Според тях дори големите транспортни фирми трудно могат да си позволят закупуване на нови автобуси, чиято цена е над 300 000 евро. Представителите на транспортните фирми заявиха, че проблемът не е във възрастта на автомобилите, а в поддръжката.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


13 Vasil Kapasazov 19.08.2011 | 17:42
Едно не мога да разбера. Защо,когато си купуват леки коли,търсят да са последен модел и с всички екстри и не ги интересува колко ще струва. А когато,купуват автобуси и камиони (който им изкарват парите). Единственото което ги интересува е да струват колкото може по-евтино.
12 Силвия Димитрова 19.08.2011 | 16:08
Да оставим автобусите и бдж-то, ами градския транспорт? Ами личните ни автомобили, които са предимно секънд хенд; верно – водим ги по-редовно на контролни прегледи, отколкото собствениците на пътническите автобуси, но реално погледнато ние постоянно се возим в морално остарели автомобили, които крия риск за нас. Такива са ни възможностите. Затова е трудно да се направят нови правила за безопасност. Като се върнат чиновниците от морето ще пишат по-високи глоби за превишаване на скоростта и най-много да монтират камери по пунктовете за преглед на автомобили.
11 Стамена Георгиева Георгиева 19.08.2011 | 15:36
Само ни остава да се молим следващият път, когато пътуваме с автобус той да е нов и изряден, за да не сме поредните жертви. Първо говорят, че завишават всички критерии и изведнъж хайде няма да бъдем толкова строги. Какво пари ли Ви бутнаха пак?
10 Златка Стоева 19.08.2011 | 14:59
Много лошо. Като се има предвид фактът, че закупуването на автобуси отваря доста висок разход, парите за който ще се възвръщат във времето, решението не ме учудва. Да се надяваме, че по-високите технически критерии ще спомогнат за намаляване на риска от инциденти на пътя.
9 d.krumova _ 19.08.2011 | 14:54
Скъпо, че и прескъпо! Но да не забравяме, че човешкият живот няма цена. Инциденти, разбира се, могат да се случат и с ново возило. Затова се правят тези пусти контролни прегледи. Катастрофите у нас са по немарливост, от мързел и от простотия. Не са ни виновни автобусите! Всички ние носим вина.
8 Станимира Георгиева 19.08.2011 | 14:50
Ехееее, какви са тия глупости бе? Как няма горна граница? Сега още повече ще се возим до живот с тия изпърдяни бусове от миналия век! В Европа, хората ги сменят на 20 години, задължително независимо здрав ли е, строшен ли е! Това си е чиста пролука в закона за превозвачите, да могат да минават между капките с по-стари и евтини автобуси и тук-там да пипнат нещо по него...
7 Илиян Илиев 19.08.2011 | 14:00
И в железницата няма, сиреч двата най-масови транспорта в държавата ползват амортизирана техника! Това означава, че министъра е клекнал пред исканията на превозвачите, дано не е за наша сметка, защото излиза скъпо!
6 Павката _ 19.08.2011 | 13:56
Това трябва да е ясно на всички, че по този начин има предпоставка да се случи отново катастрофа, която да застраши живота на хората. Колко стари автобуса вече аварираха и причиниха трагедии?! Явно много много на компетентните не им пука и меко казано безотговорно решиха да не въведат възрастова граница за автобусите.
5 Живка Илиева 19.08.2011 | 13:53
За съжаление това е положението, ако въведат лимит за възрастта на автобусите някои от т.нар. непопулярни дестинации към по-малки населени места ще трябва да бъдат закрити, а пред дилемата да няма никакъв транспорт и да се возиш на таралясник пред полуразпад при положение, че нямаш друга алтернатива, всеки би избрал второто, ако от това му зависи хляба.
4 Свежка . 19.08.2011 | 13:46
Какви високи технически изисквания можем да предявяваме към една машина на около половин век? Ако трябва да се спазват стриктно тези „високи“ изисквания, то транспортните фирми ще бъдат масово затваряни. За да минат прегледите задължително все някой трябва да си затвори очите. Няма какво да се залъгваме.
3 d.krumova _ 19.08.2011 | 13:42
Беше пределно ясно, че държавата няма да може да покрие високите технически изисквания и ще клекне. Ще си се возим в старите автобуси и влакове докато не се самовзривят от преупотреба. Като сме сиромаси, така е! Ще разчитаме на късмета да не попаднем в поредното превозно средство извън строя.
2 Свежка . 19.08.2011 | 13:37
Демек всичко ще си е по старо му и така до следващия инцидент, когато пак кучетата ще полаят, а керванът ще си върви напред необезпокоявано:(((
1 Георги Петров 19.08.2011 | 13:30
Спрете да давате техническите прегледи на старите автобуси, или такива с дефекти и ще се оправят нещата много по-добре, отколкото преди. Техническият преглед е първата граница, която трябва да спира лошите и неподдържани машини.

ТВ програма

Кино

  • Сега УЕФА ЕВРО 2024: Шотландия - Унгария...
  • 00:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • 00:30 УЕФА ЕВРО 2024: Швейцария -...
  • 02:30 С БНТ завинаги /п/
  • 03:30 Отблизо /п/
  • 04:00 Олтарите на България
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • Сега "Моята голяма луда гръцка сватба 2"...
  • 00:00 "Вълни" - романтичен, драма (САЩ,...
  • 02:20 "Древен Апокалипсис" - документална...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Домът на Gucci" - с уч. на Лейди...
  • 01:30 "Лесна услуга" - с уч. на Ана...
  • 03:50 "Изборът на принца" - с уч. на...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.