"Няма срутване, няма свличане. Съоръжението си е здраво. И не става въпрос за 600 метра, а за 46 метра". Това заяви представителят на изпълнителя на проекта на участък от магистрала "Хемус" инж. Асен Тодоров. "Ние сами го срутихме, от месец и половина отнемаме от насипа, за да изградим допълнителни укрепителни мероприятия, защото открихме високи подпочвени води. Преценихме, че е по-адекватно и добре да го срутим, за да отводним. Отсечката не беше напълно завършена и когато се установиха високите подпочвени води заради проливните снеговалежи и дъждове, се прие да се направят допълнителни мероприятия", каза Тодоров.
Според документ на МВР Търговище, публикуван във Фейсбук профила на Мая Манолова, става въпрос за преизграждане на мост в участък от 60 метра.
Въпросният участък от магистрала "Хемус" е между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово". Той се строи от август 2018 г. и трябваше да е готов през пролетта на 2020 г., но се бави по вина на държавата - неприключили отчуждителни процедури и археологически разкопки. Строител на обекта е ДЗЗД "Хемус 16320". Дружеството е избрано с обществена поръчка, а не с инхаус възлагане. Договорът за 16-те илометра магистрала е за 143.7 млн. лв. с ДДС. В обединението влизат фирмите "Инфра експерт", "Пътинженерингстрой-Т", "Автомагистрали -
Черно море" и Трансконсулт-22".
Липсващите 60 милиона лева, които са били отпуснати за строежа на АМ "Хемус", накрая стигат до един обикновен човек, каза тази сутрин зам.-шефът на ГДБОП Любомир Николов пред бТВ.
"Нашето разследване стигна до фирми фантоми, които са изтеглили тези суми пари в деня или на следващия ден след постъпването им. Всички тези пари се обединяват в едно лице, което също сме установили", каза Николов.