Реформата в предучилищното и училищното образование се базира върху промяната на взаимоотношенията в българското училище. Това смята заместник-министърът на образованието, младежта и науката Милена Дамянова, цитирана от БТА.
"Реформата в предучилищното и училищното образование се базира преди всичко върху промяната на взаимоотношенията в българското училище и включването на всички заинтересовани страни, на всички участници в живота на училището – ученици, родители, учители, местна власт, медии, и всички заедно трябва да работят за това наистина да имаме едно училище на двайсет и първи век", заяви Милена Дамянова пред журналисти в Силистра, където от днес е на двудневно посещение.
В отговор на въпрос за новия Закон за образованието Милена Дамянова каза, че концепцията се приема добре от учителската гилдия, от бизнеса и учениците.
От началото на следващата учебна година започва финансирането и на занималните във втори клас, след като вече е въведена целодневна организация в първи клас; разработва се нова цялостна нормативна уредба в областта на предучилищното и училищното образование, каза още тя.
Зам.-министърът на образованието съобщи, че се обсъждат варианти и за промени в статута на езиковите гимназии - има предложения за изучаване на най-малко три предмета на съответния чужд език.
В рамките на инициативата на ЕС "Отново на училище" Милена Дамянова посети езиковата гимназия "Пейо Яворов" – училището, което е завършила. Тя се срещна с дванайсетокласници от паралелката с профил "френски език", с които разговаря по проблемите за безопасното използване на интернет и здравословния начин на живот.