От Ямбол до "Петолъчката” утре (24 август) пускаме още 17 километра, дясното платно в посока Бургас на автомагистрала "Тракия. Добрата новина е, че от неделя - 26 август, изцяло движението ще става по новия магистрален участък.
23 нови табели има по АМ "Тракия", за да се регулира движението. През Петолъчката пък вече движението е облекчено, като е преустроена в кръгово. Отивайки към морето, ще могат хората да минават оттам - това е валидно вече от 24 август. Връщането от Бургас за София минава през Петолъчката и на Сливен се включваме на магистралата. От неделя (26 август) пък изцяло движението ще става по новия магистрален участък.
Това съобщи регионалният министър Лиляна Павлова в ефира на bTV. Т.е., добрата новина е, че вече от неделя ще бъдат пуснати платното в посока София – до Зимница ще се пътува по магистрала, макар и в еднолентово движение, през кръговото на Петолъчката и вече по стария път на Бургас. Така се съкращава движението с повече от 30 км., похвали се Павлова.
"Неведнъж апелирах към бизнеса, за да се изградят ресторанти и крайпътни заведения, защото от пътния възел от Ямбол до Петолъчката няма нито една бензиностанция или тоалетна", коментира още тя. Според нея причината заради липсата на подобни заведения в новия участък от АМ "Тракия" е, че няма желаещи засега, а и все още бизнесът не се е подготвил - "може би не очакваше, че толкова бързо ще има такава дълга магистрала".
20 кошчета за боклук са били поставени по новия участък на магистралата, но те са били откраднати и в момента по отбивките е пълно с отпадъци - станало е като сметище, жалва се Павлова. Все пак, тя гарантира, че този въпрос ще бъде решен - за целта са поръчани 100-килограмови железобетонни кофи за боклук, които трябва да бъдат поставени в района.
Тя призова, "ако има желаещи от фирмите, поставящи химически тоалетни, имаме желание". "Сигурна съм, че бизнесът има желание, но е трудно с отчуждаването на имотите в района около АМ "Тракия", уточни Павлова.
Строителният министър разясни и за какво всъщност са оранжевите платна, разположени в новия участък на магистралата. Оказва се, че това са мрежи, които са предписани от екологичните организации, "има над 12 км мрежи, високи 4 метра, оранжеви са, имаше изискване за размера на дупките, за да не може да минава глава на птица. Тези мрежи са поставени за птичките, които прелитат през магистралата, да не се блъскат в ТИР-овете", обясни Павлова.
По думите й е помислено обаче не само за животните, но и за хората - "от Ямбол до Петолъчката има допълнителни шумоизолиращи стени". Целта е спокойствието на живеещите в района, които се оплакват от шума.
Запитана за казуса със застрояването на Морската градина във Варна, Лиляна Павлова уточни, че волята е повече да не се застроява. Но общината трябва да предприеме мерки за реализацията на това, за да не остане само добра идея.
"Първото, което трябва да се направи, да се сложат табели и кметът незабавно да възложи създаването на подробен устройствен план за парка. Трябва да се приключи със стария общ устройствен план за града и да се изготви нов и да се издаде пълна строителна забрана за Морската градина", категорична бе Павлова. "Това е единственият законен начин, по който община Варна може да спре незаконното строителство в парка".
Относно искането за премахването на надстроената част (второто ниво) на обект "Фитнес клуб” на Веселин Марешки на плаж "Кабакум-север-2", министърът на регионалното развитие и благоустройството уточни, че сградата има разрешение от местната община и наистина е преместваем обект, тъй като не е на бетонна конструкция, а на метална скара на пясъчната ивица, нетрайно свързана с терена.
"Това, което е установено като пълно несъответствие е разрешението за монтиране на сградата, което е за 56 кв. метра, а в същност постройката е на площ 112 кв. метра. Това означава, че вторият етаж е незаконен и трябва да бъде премахнат", обясни още Павлова.
На въпрос за строителството на Западната дъга на Софийския околовръстен път, което ще струва 60 млн. лв. и то за 3 км, Лиляна Павлова увери, че всъщност сумата не е толкова голяма. "Защо е толкова скъпо – скъпо е, защото макар и в малък участък, трябва да вържем АМ "Люлин", която свърша в момента в нищото, и трябва да се направи връзката с бул. "Сливница", при Караулката. Тази цена е оправдана, първо, защото на бул. "Европа", за да няма тези тапи, няма да има светофар. Там ще има кръстовище на три нива, за да няма трафик и задръстване"
Тя уточни, че ще има още три моста, които ще бъдат изградени. Това е даже намалената цена за този участък, категорична бе Лиляна Павлова.