Още 691 088 лв. ще изплати държавата на семейства, за чиито деца не е осигурено място в детска градина, реши правителството. 686 599 лв. ще бъдат преведени на Столична община, а 4 489 лв. - на община Пловдив.
С това решение на правителството се компенсират разходи за отглеждане и обучение на децата от 15 септември до 31 октомври 2022 година. За този период броят на децата, чиито родители в София ще получат компенсации, е 1183. В Пловдив ще се изплатят компенсации за осем деца.
Право на компенсация от държавата имат родители на деца от тригодишна възраст до постъпването им в I клас, които не са приети в държавни или общински детски градини или училища, в които са кандидатствали. За тях общината по местоживеене не е предложила друго равностойно място в общинска детска градина или училище.
Освен това Министерски съвет реши още 11 178 364 лв. да бъдат отпуснати за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, градини и училища в страната. Средствата са по Програмата на Министерство на образованието и науката, която има за цел да подобри материалната база в образователните институции.
Финансовата подкрепа ще бъде разпределена между 33 общини. Това са Белица, Гоце Делчев, Гърмен, Петрич, Айтос, Бургас, Малко Търново, Аксаково, Бяла, Велико Търново, Елена, Габрово, Добрич, Кърджали, Дупница, Ловеч, Перник, Радомир, Червен бряг, Асеновград, Раковски, Русе, Котел, Сливен, Елин Пелин, Костинброд, Самоков, Своге, Казанлък, Стара Загора, Търговище, Хасково, Ямбол. Със средствата ще бъдат разплатени дейности по сключени договори по изпълнението на програмата. В някои образователни институции ще се извършват основни ремонти, с които да се подобрят условията за отглеждане и обучение на децата и учениците, а в други ще се строят изцяло нови сгради за детски градини или се изграждат учебни корпуси.
С изпълнението на дейностите по Програма за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища 2020 - 2022 г. се работи за намаляване на недостига на свободни места в яслите и детските градини, както и за успешното включване на четиригодишните деца в системата на предучилищното образование. Благодарение на новопостроените учебни сгради и корпуси повече училища ще могат да преминат към едносменен режим на обучение.