Започна комплексна проверка на всички автосервизи на територията на София. Акцията е първата по рода си и е съвместно със служителите от Главна инспекция по труда, съобщиха от пресцентъра на Столична община.
Столичен инспекторат ще проверява за документи и разрешителни по 3 Наредби на Столичния общински съвет – за чистота и управление на отпадъците, за търговската и рекламна дейност, за организацията на движение.
Проверките целят да се осъществи превантивен контрол на дейността на автосервизите. Инспекторите ще следят за това къде отиват отпадъците от извършените автомонтажни дейности.
Изгорелите масла трябва да се събират в специални варели. Фирмите, които се занимават с автомонтьорски услуги, трябва да имат договори с лицензирани организации за събиране на съответните отпадъци.
Освен това инспекторите ще проверяват и за извършване на ремонти извън обекта, паркиране на автомобили на тротоара, осъществяване на търговска дейност пред автосервиза, поставени без разрешение рекламни билбордове и табели.
За констатираните нарушения ще бъдат налагани административнонаказателни санкции, предвидени в съответните нормативни актове. За нарушения, които са извън правомощията на Инспектората, ще бъдат уведомени районните кметове и компетентните служби.