Подновяват и пътната основа при ремонта на нагънатата отсечка на „Тракия“

Допълнителното стабилизиране на шосето се е наложило след проверка на работата по участъка

по статията работи: iNews.bg | 04.02.2021 | 17:41

В ремонта на двете платна в отсечката от 16,5 км от АМ "Тракия” между връзката за АМ "Марица” и п.в. "Чирпан – изток" (от 168-ми до 184-ти км) се налага стабилизиране и подобряване на пътната основа. Това съобщиха при проверка на строителните дейности в участъка изпълнителният директор на "Автомагистрали" Стоян Беличев и инж. Даниел Иваничков – директор на дирекция "Поддържане на пътна инфраструктура" в Агенция "Пътна инфраструктура”. Строителните дейности, които стартираха на 2 февруари, са част от започналия през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ "Тракия" /от 156-ти до 208-ми км/.

За сравнение в предходните 12 км между п.в. "Белозем" и п.в. "Оризово" (от 156-ти до 168-ми км), които бяха ремонтирани в края на миналата година, пътната основа е била добра, без повреди и след премахване на износените слоеве асфалт, са направени локални ремонти, запълнени са фугите и пукнатините. Монтирани са метални и геокомпозитни мрежи и след това е положен нов асфалт, обясни инж. Даниел Иваничков

В участъка, по който се работи в момента, освен всичко това, заради подпочвените води ще се наложи да бъде подобрена основата на пътя чрез усилването й с химически вещества и чрез метода "студено рециклиране” ще се осигури необходимата носимоспособност и водонепропускливост. Ще се стабилизира конструкцията и едва след това ще се положат основните пластове асфалт, допълни Иваничков. В предишния участък между пътните възли "Белозем" и "Оризово" необходимостта от подобряване на  конструкцията на настилката е била в рамките на 25 см, а в участъка, който се ремонтира сега, ще се достигне до дълбочина  60 см. Строителните дейности в отделните участъци са различни и поради това стойността на извършваните ремонтни работи сега е по-висока в сравнение с предходните 12 км.

От началото на ремонта, са фрезовани около 4 км от пътна настилка. Работи се максимално мобилизирано, за да се използва хубавото време и по-високите температури, посочи инж. Иваничков. В момента на обекта работят 150 души, като в следващите етапи на работа ще станат 250. Ангажирани са над 200 товарни автомобила, машините ще се увеличават всеки ден в зависимост от вида работа, обясни Стоян Беличев. На място дейност извършват още 20 фрези, 15 багера, 10 рециклатора.

Едновременно се работи и в двете платна, както и по 9-те съоръжения в участъка, шест от които са големи, посочи инж. Иваничков. Сложен ще бъде ремонтът на надлеза над жп линията  при 175-ти км. В координация с НКЖИ е изготвен график за ремонтните дейности, така че да се осигури безопасността на пътуващите по жп линията.

По повод твърдения в социалните мрежи за дупка на съоръжението при 160-ти км на АМ "Тракия", инж. Иваничков подчерта, че жп надлезът не е ремонтиран при обновяването на 12-те км между пътните възли "Белозем" и "Оризово" и това се вижда от старите неремонтирани тротоарни конзоли и мантинели. Ремонтът на надлеза изисква около 2,5-3 месеца работа при положителни температури и поради това той не е ремонтиран, допълни Стоян Беличев. Тази сутрин от пътноподдържащото дружество "Автомагистрали” ЕАД са запълнили дупката със студена асфалтова смес, а съоръжението ще бъде изцяло ремонтирано след обновяването на 16,5-километровия участък.

До два дни ще бъдат поставени допълнителни табели при порталната рамка за обходните маршрути през път II-66 Плодовотово - Чирпан, съобщи изпълнителният директор на "Автомагистрали" Стоян Беличев. Сигнализацията е поставена съгласно наредба, но за улеснение на водачите ще се предприемат допълнителни мерки и при порталната рамка на 168-ми км ще бъдат монтирани табели  с описание на обхода. Призоваваме шофьорите да карат с повишено внимание и със съобразена скорост,  в противен случай, ако карат бързо, наистина могат да пропуснат указателната табела и отбивката, каза още той.

Стоян Беличев информира, че до края на март е срокът за приключване на ремонта в двете платна в участъка от 16,5 км. След това ще започне обновяването на следващите около 24 км от АМ "Тракия" до Стара Загора.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Господин Тау тв филм /31 епизод/п/
  • 04:10 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.12...
  • Сега "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.