Нов регламент и правила в лепенето на предизборни плакати да бъдат въведени, предлага главният архитект на София Петър Диков. Това каза той за БНТ.
Предложението му е да се изградят специални места, които да са постоянни и да могат да се използват след изборите за стандартна градска реклама и плакати.
Освен постоянните за целта места Диков предложи да има и такива, които да се използват само за предизборни кампании и след приключването им да се прибират и да се използват за следващи избори.
От тази година в Наредбата за рекламна дейност ще влезе нов член, с който Столичният инспекторат ще може да налага глоби и санкции в размер от 500 до 50 000 лв за физически и юридически лица, които лепят плакати извън местата, обозначени за тази цел.
До този момент единствената санкция за политическите партии е била депозитът в размер на 5000 лв, които са служили за гаранция, че плакатите ще бъдат почистени.
Столичният инспекторат разполага с 400 служители, които ще следят за изпълнението на наредбата и обществения ред в града, коментира началник контрол "Рекламна дейност" Иво Пеев.
Гражданите също ще могат да подават сигнали на денонощния телефон на Столична община – 987 5555.
Предложението на главния архитект вече е разгледано от бюджетната комисия на Столична община и е придвижено към ресорния заместник-кмет Мария Бояджийска, която се очаква да излезе с решение в близките дни.