Проект за изграждане на градска железница за отсечката от гара "Подуяне" до гара "Пионер" внесоха днес от ВМРО в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Предложението е да бъде запазено трасето по линията и то да се използва за вътрешноградски релсов транспорт.
Проектът за градска железница е изготвен още през 2007 г. от специалисти от Техническия университет и дава възможност да се свържат метростанцията при "Хладилника", с автогара "Юг" в квартал "Изгрев", както и новата спортна зала с метрото и с гара "Подуяне".
Това означава обаче трасето да не бъде продавано, а да се запази като общинска собственост, заяви Ангел Джамбазки, общински съветник от ВМРО.
Пред iNews Стефан Грънчаров, областен организатор на ВМРО София-град, обясни, че вече има закупени модерни австрийски влакове, които могат да бъдат пуснати в експлоатация по линията.
Някои от тях се използвали в момента по линии на БДЖ, а други стоят на съхранение в депата.
С пускането в експлоатация на проекта ще се облекчи много повече трафикът в този участък на града.
От своя страна от министерството на транспорта съобщиха, че от много години тази отсечка е спряна от експлоатация и тя е само маневрен район.
Причината да се води дебат за премахването й е, заради Световната банка, която изисква много стари линии да бъдат премахнати, за да се получи финансиране за нова и модерна техника, която не е спряна от движение, казаха от ведомството.
Министърът на транспорта Ивайло Московски прие за разглеждане проекта на ВМРО с думите: "Министерството на транспорта ще подкрепи всяка една разумна идея."
В новия градоустройствен правилник районът на гара "Пионер" е предвиден за озеленяване и спортни съоръжения.