Президентското вето било "политическо позициониране"

Финансовият министър с мотиви срещу наложеното от президента частично вето

по статията работи: Кремена Бедерева | 08.08.2013 | 11:15
Президентското вето било "политическо позициониране"
inews.bg/Марио Евстатиев

И финансовият министър Петър Чобанов не споделя икономическата логика на президента Росен Плевнелиев за налагането на частично вето на закона за ревизията на бюджета за следващата година.

"Не може да бъде споделена икономическата логика на изложените от президента мотиви за налагане на вето върху Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет на Република България за 2013 г.", смята министърът на финансите

В мотивите не са изложени и аргументи от правен характер, които да налагат упражненото от президента отлагателно вето. Те имат чисто политически характер и са пример за явно политическо позициониране, което се разминава с функцията обединител на нацията, се казва още в позицията на Чобанов, разпространена от Министерството на финансите (МФ).

За ново обсъждане в Народното събрание са върнати разделите за приходите в частта на данъчните приходи, разходи и тази, засягаща емитирането на дълг.

Финансовият министър дава за пример 2010 г., когато Плевнелиев е вносител на актуализация, която е направена в средата на годината. Тогавашната ревизия на бюджета предвижда намаление на приходите с 1,9 млрд. лв., увеличение на разходите с 900 млн. лв., увеличение на дефицита с 2,8 млрд. лева. Тези стойности са в пъти по-високи от актуализацията на Бюджет 2013, заявява Петър Чобанов.

Нещо повече – "непрозрачният" според Плевнелиев резерв за непредвидени и неотложни разходи се увеличава през 2010 г. с над 1,1 млрд. лв., над 4 пъти по-голяма сума от предвидената в сегашната актуализация, казва още финансист номер 1.

Според Чобанов ветото е най-сериозният инструмент за реакция, но в случая се използва за възпрепятстване и забавяне на изпълнението на програмата на правителството, насочена към предсказуемост, изрядност в отношенията и солидарност към уязвимите социални групи, се посочва още в позицията на министъра на финансите.

Какво коментира Чобанов за разплащането с бизнеса, приходите и разходите и вземането на заем, може да прочете на Econ.bg.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


33 bilyanka razpilyanka 08.08.2013 | 16:15
Действията на президента отново са ръководени от предаността му към ГЕРБ. Те са част от политически битки, които се водят в момента.
32 ваня иванова 08.08.2013 | 16:11
То се знае, че е политическо позициониране.
31 Атанас Василев 08.08.2013 | 15:32
Да, доста е притеснително това вето!
30 Вяра Антонова 08.08.2013 | 15:19
Защитава политическите интереси на ГЕРБ!
29 emanoil momchev 08.08.2013 | 15:15
Абе не е в интерес на хората това решение на президента.
28 Jana Kirova 08.08.2013 | 15:14
Налагайки вето на актуализациите на бюджета Плевнелиев възпрепятства повишаването на социалните плащания и парите за бизнеса, а с това ще си спечели и народното недоволство и дори оставката, защото хиляди ще останат без работа и нуждаещите се няма да си получат обещаните социални плащания.
27 Evgenia Nikolova 08.08.2013 | 14:49
Финансовият министър с мотиви срещу наложеното от президента частично вето. Трябва да се покаже, че президентът не беше прав да налага това вето!
26 Алина Стефанова 08.08.2013 | 14:46
Ще видим занапред, кое как ще се случва с тоя бюджет, който и без това доста стана нарицателен.
25 Дива Самодива 08.08.2013 | 14:46
Да, аргументите и мотивите са чисто политически, а не икономически. Прави разлика между тези две неща.
24 Lady Blossom 08.08.2013 | 14:44
Еми той си гони интереса, както всеки политик и не само, в тази държава
23 Алина Стефанова 08.08.2013 | 14:43
"Нещо повече – "непрозрачният" според Плевнелиев резерв за непредвидени и неотложни разходи се увеличава през 2010 г. с над 1,1 млрд. лв., над 4 пъти по-голяма сума от предвидената в сегашната актуализация, казва още финансист номер 1." - Ха така. А това леко е пропуснато да се спомене в президентската реч май
22 Дива Самодива 08.08.2013 | 14:41
"Финансовият министър дава за пример 2010 г., когато Плевнелиев е вносител на актуализация, която е направена в средата на годината. Тогавашната ревизия на бюджета предвижда намаление на приходите с 1,9 млрд. лв., увеличение на разходите с 900 млн. лв., увеличение на дефицита с 2,8 млрд. лева. Тези стойности са в пъти по-високи от актуализацията на Бюджет 2013, заявява Петър Чобанов." - ХА така, но това едва ли някой го помни или знае дори! Важното е да му с егради положителен имидж.
21 Красимира Тачева 08.08.2013 | 14:39
Доста се изложи Плевнелиев с това вето!
20 Lady Blossom 08.08.2013 | 14:38
Това е, че няма икономическа, а политическа логика в това вето!! Независимо дали е прав или не за него! Лошото е, че го прави на базата на някакви свои интереси и в услуга на корпоративни кръгове.
19 Todor Enchev 08.08.2013 | 13:56
Когато взимаш много пари назаем , а ще ги връща народът - трябва много добре да се обосновеш. И ако някой ти иска обяснение защо хората ще плащат 1 млрд. заем И лихвите му - не приляга да се правиш на ударен.
18 Koko Taysana 08.08.2013 | 13:22
това си е истината, реална причина нямаше, всичко си е на политическо ниво, спор между партии.
17 lou reed 08.08.2013 | 13:19
Естествено, че е политически ход.
16 dancho danchev 08.08.2013 | 13:08
Не се учудвам, ако това е самата истина.
15 Emily Reed 08.08.2013 | 13:01
Мотивите на президента не звучат никак убедително. Как може да твърдиш, че трябва да се дават повече пари за социални разходи, а тези пари от къде ще дойдат?!
14 Рижавата Златка 08.08.2013 | 12:57
Само дето това "политическо позициониране" може да ни докара нова криза, от която не знам как ще излезем
13 Ема Маринова 08.08.2013 | 12:54
Точно това е и за никой не е тайна.
12 педя чиляк 08.08.2013 | 12:43
И аз така мисля!
11 tedka todorova 08.08.2013 | 12:40
Ами то си е точно такова и много хора го разбират. Отново президента направи своя пореден гаф.
10 София Павлова 08.08.2013 | 12:16
Много ясно, че е е политическо позиционирани, наистина е прозрачен президента с действоята си!
9 киселото грозде 08.08.2013 | 11:57
С това вето президента само се позиционира политически, нищо повече!
8 Margо Filipova 08.08.2013 | 11:53
Никак не е изненадващо, Плевнелиев се държи като момчето за всичко на Бойко!
7 Счупено Пиронче 08.08.2013 | 11:47
Ясно е,че на политическа основа беше наложено това вето,за съжаление президента няма намерение да промени решението си.
6 Батко Реджеп 08.08.2013 | 11:43
Финансовият министър с мотиви срещу наложеното от президента частично вето - президентът за мен не постъпи правилно и съвсем скоро ще ни носи последствията от всичко това, което прави.
5 Баба Пъша 08.08.2013 | 11:34
Президентът си вкара много голям автогол с това налагане на вето на актуализацията на бюджета, но сигурно все още не го е разбрал това.
4 Пламен Ризов 08.08.2013 | 11:32
То наистина е такова. Така президентът само доказва, че не е безпартиен.
3 мрачен интелектуалец 08.08.2013 | 11:28
Аргументи и мотиви за ветото има. Ако Чобанов не ги е чел, си е негова работа.
2 Пламена Недялкова 08.08.2013 | 11:24
Президента направи поредният си гаф.
1 Кристина Минкова 08.08.2013 | 11:20
Не знам какво е,но не е в интерес на хората.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.5 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.