Дори магистрала "Хемус" да се строи от частен инвеститор, българите няма да плащат такси, за да пътуват по нея. Това стана ясно от думите на регионалния министър Десислава Терзиева в ефира на Нова телевизия. Тя коментира факта, че средствата за аутобана се недостатъчни за построяването му.
Министърът каза, че в момента тече предпроектно проучване какъв ще бъде трафикът по "Хемус". То ще приключи в следващите 3 месеца. Тогава ще бъде решено дали магистралата да се строи чрез публично-частно партньорство. По нейни думи има различни начини на договаряне с инвеститора, така че да не се плащат такси за аутобана. Терзиева каза, че няма да позволи пътищата у нас да се ползват при различни условия в отделните региони.
По нейно мнение магистралата може да се реализира чрез заем или с национално финансиране.
Министърът обясни защо не стигат парите за "Хемус". Тя каза, че средствата по ОП "Транспорт" плюс националното съфинансиране са 1,5 млрд за ж.п и пътна инфраструктура. лв. Нужните средства за Лот 3 на "Струма" били между 800 млн. и 1 млрд. лева. Изграждането му е ангажимент, поет от държавата, за да се построят първите две части на магистралата. Същевременно парите от оперативната програма трябва да се разпределят между пътния и железопътния транспорт, уточни тя. "Хемус" от своя страна струвала около 800 млн. евро.
Министърът каза, че е възложила на Агенция "Пътна инфраструктура" да се направи програма за ремонт на пътищата. За следващата година нужните пари за реконструкции са между 70 млн. лева и 150 млн. лева. Тя щяла да се опита да защити програмата в рамките на следващия бюджет.
Тя отрече новият шеф на АПИ Стефан Чайков да участва във фирми, които биха го поставили в конфликт на интереси.