През месец май ще бъде пуснато метрото до Летище "София”. Това съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен” АД Стоян Братоев по време на конференцията "Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015 – България и Западни Балкани”.
Съоръженията вече са изградени и тази седмица по новото трасе от Цариградско шосе до летището започва работа приемателната комисия, допълни той. Ако всичко бъде наред, след малко повече от месец пътниците ще могат да стигат с метрото до Летище "София”, допълни още Братоев.
Следващата седмица пък ще започне предпусковата подготовка и на другия нов лъч на столичното метро, който ще стига до "Бизнес парк София”. До няколко дни по трасето под бул. "Александър Малинов” в ж.к. "Младост” ще бъде пуснато електричеството. След това по линията ще започнат да се движат пробно и първите влакове, стана ясно още от думите на Братоев.
Така в близко бъдеще подземната железница ще започне да вози пътници и в това направление. Братоев допълни, че при строителството на метростанция "Бизнес парк София” е било по-сложно заради преминаваща там подземна река. Поради тази причина съоръжението е построено на по-голяма дълбочина. Паралелно с това са били изградени и 2 подземни паркинга, които ще могат да се ползват от шофьорите.
С пускането на двете нови направления на столичното метро пътникопотокът ще нарасне от 280 хил. души сега на 380 хил. души, съобщи още Братоев. Така подземната железница вече ще започне да обслужва 32% от пътниците в столицата. След приключването и на третия лъч на метрото, което трябва да се случи до 2020 г., пътникопотокът ще се увеличи до 550 хил. души, което представлява над 45 на сто от използващите градския транспорт в София.
Изграждането на столичното метро носи ползи не само за пътниците, но и за българските фирми, стана ясно от думите на Стоян Братоев. По време на строителните дейности нашите компании са натрупали безценен опит и вече не отстъпват по качества на конкурентите от чужбина.
Братоев обясни как в началото на проекта само 2 наши фирми са се включвали в строителните дейности и то като подизпълнители. С течение на времето и натрупването на опит българските компании, ангажирани с изграждането на метрото вече са над 10 и могат да работят сами.