Още в понеделник ще започнат големите ремонти по старите участъци на магистралите у нас. Това съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред БНР. Още днес ръководеното от нея ведомството и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) са започнали да съгласуват с КАТ временната организация на движението в участъците, където ще се работи. Така до 20 април всичко ще бъде готово и ремонтите ще започнат.
За първите участъци, където ще започнат работа пътностроителните фирми, е предвидено всичко да приключи до 1 юли, за да не се създават допълнителни задръствания по време на засиления летен трафик, обяснява Павлова. Изключение обаче ще направят големите виадукти по магистрала "Тракия" на 61-ви и 67-ми километър, където работата е значително повече и ремонтът няма да приключи до началото на юли, допълни тя. Първото от двете съоръжения обаче е възможно да бъде готово и отворено за движение до 1 август. Второто обаче ще остане затворено до края на годината, каза още регионалният министър. Общо 50 км от магистрала "Тракия" ще бъдат основно ремонтирани през тази година.
От понеделник започва и ремонтът на виадукта "Елешница" на магистрала "Хемус", съобщи още Павлова. Там обаче дейностите няма да приключат за по-малко от 6 месеца. Същата информация подадоха и преди 2 дни от АПИ. Павлова разясни, че съоръжението е построено през 1979 г., пуснато е в експлоатация на следващата и към момента никога не е ремонтирано. Това е и причината дейностите сега да продължат толкова дълго време.
България ще кандидатства за средства по плана "Юнкер", за да изгради магистрала София-Видин, съобщи още Лиляна Павлова. Тя припомни, че проектът за това скоростно трасе вече е готов, но за изпълнението му са необходими 890 млн. лв. От тях пък 340 млн. ще трябват само за участъка Ботевград-Мездра. Поради факта, че в Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" няма предвидени средства за магистрала от София до Видин, страната ни е представила проекта и молба за финансиране по плана "Юнкер", обясни още Павлова.
По време на мандата на настоящото правителство няма да има повишаване на цените на винетките, заяви още регионалният министър. Това обаче не се отнася до тежкотоварните камиони, за които се разработва тол система, която ще бъде въведена. Така ще могат да се привлекат повече средства за поддръжка на пътищата, тъй като приходите от винетки в момента не са достатъчни. Павлова се надява, че след въвеждането на тол системата за ТИР-овете по принципа, че който руши повече, трябва да плаща по-скъпо, ще се привлекат допълнителни суми за рехабилитация на трасетата. Лекита автомобили обаче няма да заплащат никакви нови такси, категорична бе Павлова.