Икономиите от строителството на магистралите "Марица” и "Тракия”, ще отидат за изграждането на АМ "Струма”, защото правителството е категорично решено да форсира "Струма” по цялото й протежение.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след отварянето на ценовите оферти за Лот 2 на АМ "Марица” в Агенция "Пътна инфраструктура”, предаде Агенция "Фокус”.
"Минахме с премиера по "Тракия” по Лот 2 и по Лот 3 буквално със 70 км. в час и се шегувахме в колата, че сега остава тези 70 км. в час да ги докараме до 120 км. в час”, каза Плевнелиев.
По думите му гръцката компания "Актор” с цена 1,9 млн. лв. на линеен километър се справят идеално с изграждането на Лот 3 на "Тракия”. Няма никакви индикации, че те няма да се справят в бюджет, срок и качество.
Плевнелиев е доволен от професионалната работа на "Актор” по Лот 3 на "Тракия”, която е с около 2 месеца и половина пред графика си. По договор те трябва да приключат септември 2012 г. , но биха могли да свършат към края на юни 2012, когато и "Трейс” ще е готова с Лот 2.
Би могло, както е станало при Лот 2 на "Тракия”, АПИ да прецени да направи допълнителна експертиза върху решението на комисията за избор на изпълнител на Лот 2 на "Марица” и след това да се подпише договорът.
"При общ бюджет от 409 млн. лв. за Лот 1 и Лот 2 на АМ "Марица” ние сме на 256 млн. лв., тоест около 150 млн. лв. под бюджета. Като се прибавят и икономиите на "Тракия” , където имахме бюджет от 350 млн. евро, а договорихме за 248 млн. евро, икономиите са около 200 млн. лв.
Това са едни драматични, много високи икономии, които изненадват самите нас – само за "Марица” и "Тракия” от над 350 млн. лв. Икономията на Тракия ни даде възможност да дадем пари на метрото. Икономиите от Марица ще отидат за изграждането на магистрала "Струма”, защото правителството е категорично решено да форсира "Струма” в цялото й протежение”, каза Плевнелиев.
По думите му, след като всички други големи инфраструктури проекти са договорени, "АМ "Струма” е "голямата хапка”.
В участъка Лот 2 на "Марица” от Димитровград до Харманли има около 1,5 км изместване на железопътна линия и три пътни възела. Много е важно изпълнителят да са си направили добре сметката как ще се премести жп линията, тъй като това трябва да стане от сертифицирана компания и по правилата на НКЖИ.
За "Марица” извън тези 67 км участък по ОП "Транспорт”, които сме на финала да договорим, тръжните процедури за консултантите вървят в график. Апликационната форма върви в график.
Има още три участъка от км 99 до км 108, за който АПИ преговаря с изпълнителя, за да се даде старт на изграждането на дясната лента, като правителството е осигурило финансиране. Участъкът от км 112 до 114 се строи в момента.
От км 114 до 117 ще се строят по договор от Световната банка с Министерството на финансите, като процедурата също е на финала. Целта е към юли 2013 г. всичките 117 км на магистрала "Марица” да бъдат изцяло завършени.