Стюарди и стюардеси, със стаж над 15-20 години - извън борда. Аргументът е, че вече са стари. В 80-90 на сто от случаите при аварийна ситуация на борда на самолета обаче решаващи са действията на стюардите.
Всъщност да разберем от стюардесата как да закопчаем, стегнем и разкопчаем колана си е само малка част от функцията, която изпълнява тя на борда.
Росица Кантарджиева е бивша стюардеса, с над 30 години стаж. В кариерата си е имала не една сюблимни ситуации.
"На този полет бях с 4 млади стюардеси. Притесниха се момичетата строиха се до мен и казаха: ти само ни кажи какво да правим”, разказа пред бТВ Росица Катранджиева, инструктор.
На борда на Еърбъс 320 - най-масовите самолети, Кантарджиева обучава начинаещи стюарди. По думите й добра младша се става за не по-малко от 3 години
Самите пътници се оказва също предпочитат опитни стюардеси. Ако са хубави - това е само бонус. Българска авиокомпания обаче оставя извън борда дългогодишните си служители.
"Отговорът беше, защото сте стари дърти вампири и такива едни определения", казва Паола Недялкова, бивша стюардеса в българска авиокомпания.
Паола не е единствената, която е подала жалба до Комисията за защита от дискриминация.
По стъпките й са тръгнали още няколко нейни колеги. Днес те видяха и бившата си вече началничка и чуха, че старшите стюарди са повече от нуждите на компанията.
За повечето от тези хора, намирането на работа по специалността засега изглежда невъзможно. Тъй като смятат, че възрастта е сериозен проблем за намиране на работа в България.