От 130 влака в цялата страна, които е трябвало да тръгнат или са били в движение преди началото на стачката, са спрени 98, а 21 са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната.
Това съобщават от КНСБ. Вече трети ден продължава безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници.
Вече се включват и малките гари и спирки – Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво. Първият влак във Варна е спрян в 8 часа. Наложило се е и вторият да бъде спрян, защото цялата гара Горна Оряховица е задръстена.
Важният ж.п. възел на Тулово не пропуска нито един влак. Възловите големи гари в София, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора, Русе продължават ефективната стачка и не допускат нито един влак да тръгне, нито пропускат влакове.
Синдикатите алармират, че отново е оказван системен натиск върху стачниците на много места в страната, съпроводен с прилагане на локаут в противоречие със ЗУКТС.
Директорът на Управление движение влакове и гарова дейност е издал след работно време заповед № 372 от 25.11.2011 г. началник гарите да бъдат на работното си място на 26 ноември от 7 до 11 часа и на 27 ноември от 12 до 16 часа, с което се нарушава 24 часовата им почивка.
От работническите организации се обърнаха към гражданите с препоръка да не ползват услугите на БДЖ между 8.00 ч. и 16.00 ч., защото се подменят транспортните бригади с неинструктирани, неотпочинали хора и със служители без нужната квалификация. Това създава опасност от аварии с непредвидими последици, за което стачниците няма да носят отговорност.