Търсим помощ от КЗП за дефектни лаптопи и телефони

Над 70% от жалбите на потребителите са били основателни

по статията работи: Кристиан Костурков | 26.03.2015 | 16:46

През миналата година българите са търсили съдействието на Комисията за защита на потребителите (КЗП) предимно при проблеми с IT-устройства, съобщават от ведомството. От постъпилите общо 17 903 писмени жалби, 7931 са били относно рекламации на мобилни телефони, таблети, лаптопи и друга телекомуникационна техника. Паралелно с това гражданите са търсили съдействие от КЗК и при проблеми със закупена битова техника, мебели, облекла и обувки, както и при проблеми с доставчици на услуги и туристически агенции. В Комисията са постъпвали и жалби, свързани с потребителски кредити, храни, напитки, детски стоки, автомобили и мотоциклети и резервни части за тях.

Над 70% от постъпилите в КЗП жалби през 2014 г. са били основателни. Към момента толкова са случаите, при които Комисията се е произнесла в полза на жалвалия се потребител. Все още обаче не е приключена работата по всички случаи. Има и такива, които са били отхвърлени или пък са прехвърлени към други институции, тъй като случаите са били извън правомощията на КЗП.

Над 15 хил. обаждания пък са регистрирани през м.г. на Националния телефон на потребителя 0700 111 22. Около 86% от тях се отнасят до предоставянето на обществени услуги на гражданите като топлоснабдяване, електроснабдяване, водоснабдяване и съобщителни услуги. В тези случаи потребителите са получили юридически консултации относно техния проблем и са информирани за съответния компетентен орган, към който следва да се обърнат. По сигналите за нарушения от правомощията на КЗП са предприети своевременни действия. Нерядко това е ставало още в деня на подаване на сигнала.

От КЗП припомнят на потребителите, че последните промени в Закона за защита на потребителите дават възможност рекламациите да бъдат предявявани във всеки един обект на търговеца в страната, когато той има магазини в различни населени места. Преди измененията в нормативната уредба беше задължително това да става в магазина, от който е била закупена стоката. Потребителите получиха и правото да поискат парите си обратно за стока, която до две години от закупуването й е била ремонтирана три пъти и прояви дефект за четвърти път.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Моят плейлист /п/
  • 03:55 Чешити /п/
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.59 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • Сега "От Италия с любов" - с уч. на...
  • 04:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.