Финансов омбудсман да разрешава споровете между банките и потребители. Създаването на подобна длъжност обмислят управляващите в рамките на предвижданите законови промени в сектора.
Общественият посредник ще се произнася по казуси, за да не стигат финансовите институциите и гражданите до съд.
Идеята за подобна фигура се приемала добре и от банките и потребителите, информира в. "Труд".
За момента не е решено каква юридическа тежест ще имат решенията на омбудсмана. Единият вариант бил те да са пожелателни. В този случай отреденото от обществения посредник ще служи като гаранция за качество на услугите, предлагани от банките. В случай че финансовите институции се съобразят с решението му, това щяло да се вписа в документите им и те щели да могат да ползват логото на омбудсмана.
Вторият начин е решенията да са задължителни за страните, които са се обърнали към новия орган. По-вероятно било да се настоява за въвеждането на задължителен режим.