Нова информационна система за онлайн-обслужване на фирми и граждани, пуска в действие Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
Системата ще даде възможност за ползване на 39 административни услуги и се очаква да заработи тестово от началото на 2011 г. чрез страницата на КРС. Това стана ясно по време на семинар, организиран от комисията.
Онлайн системата е разработена със средства по оперативната програма "Административен капацитет" (ОПАК) и Европейския социален фонд и ще пести време и средства при комуникацията на регулатора с бизнеса и гражданите. Чрез нея ще се улесни достъпът до информационните бази на регулатора, ще има възможност за подаване на заявления и за започване на процедури по електронен път.
След сертифицирането й системата ще бъде достъпна през страницата на българското електронно правителство за всички администрации - участници в единната среда за обмен на документи.
България продължава да върви към ускорен икономически растеж, това е възможно заради подобряващата се бизнес-среда благодарение, както на ниските данъци, така и на подобряването на административното обслужване за бизнеса и гражданите, каза на семинара заместник-министърът на финансите Боряна Пенчева. По думите й ОПАК е една от най-успешните оперативни програми с над 50 на сто разплатени средства от договорените.
Заместник-министърът припомни, че вече е одобрена Индикативната годишна работна програма на ОПАК за 2011 година. В нея по приоритета "Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление" са предвидени четири процедури на обща стойност 35 млн. лева.
Процедурите са предназначени за приходните администрации, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на правосъдието, Министерския съвет и Прокуратурата.