Шофираш пил - до 1000 лв. глоба и месец спряна кола от движение

При наличие на 0,5 промила (и повече) алкохол в кръвта

по статията работи: Андриян Георгиев | 11.07.2012 | 11:21

Идеите за нови наказания в Закона за движение по пътищата са повод за разгорещени дебати. Председателят на парламентарната транспортна комисия Иван Вълков, депутат от ГЕРБ, увери, че обсъжданата идея за отнемане на автомобила на шофиралите след употреба на алкохол няма да бъде приложена. 

За водачите, употребили алкохол и седнали зад волана ще има нови, по-високи глоби - от 500 до 1000 лева и лишаване от право за управление от 6 до 12 месеца, каза Вълков пред bTV.

При над 0,5 промила или употреба на наркотици, или при управление от водач без книжка, автомобилът ще бъде спиран от движение за срок до 1 месец. Глобата, която съпътства тази мярка е от 100 до 300 лева.

Спреният от движение автомобил ще бъде съхраняван на паркинг, за който ще плаща наказаният шофьор. Документите на колата ще се отнемат при констатирането на самото нарушение.

Друга промяна предвижда 24 часа в денонощието да шофираме с включени светлини. Предложението е минало на второ четене в комисията. Срещу тази идея се чуха много критики, една от които беше за това, че с включени фарове скача разходът на гориво. Според Иван Вълков обаче увеличението било в размер само на 0,01% промила.

В същото време председателят на парламентарната комисия по транспорт изтъкна, че голяма част от тежките катастрофи, включително челните удари, стават в междинните часове на денонощието, когато намалява видимостта. Вълков отбеляза, че всички автомобили в ЕС, произведени след 2008 година, така или иначе са с постоянно включени фарове.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


64 Борис Симеонов 12.07.2012 | 11:00
PrizeMania е най-новата сензационна игра за печелене на награди. На всеки 15мин. може да спечелите смартфони, фотоапарати, парични награди и други изненади. Избираш си награда и кликаш върху нея да си опиташ късмета. Не влагате никакви средства, а само късмет и малко акъл. Линк към играта: http://www.prizemania.net/?refid=82856108
63 Cacca Cacca 12.07.2012 | 07:23
na tiq i globata ne pomaga
62 tiha paranoq 11.07.2012 | 16:27
Прав си, Жоро! Трябва да има такива мерки спрямо българските пияни шофьори, щото си мислят, че като си пийнат малко и се качат в колите и вече са големите мъже - смешници пълни!
61 Чичо Арни 11.07.2012 | 16:22
Това е мярка! Какви са тези рецидивисти, които след няколко месеца се качват отново в автомобила, а някои дори повтарят и потретват нарушението...
60 Чичо Арни 11.07.2012 | 16:21
У нас законодателните пропуски и рехавият контрол вече си казват думата, тъй като жертвите на пияни шофьори стават все повече.
59 Poli Geerhart 11.07.2012 | 16:20
Наказанията у нас са много меки. В някои страни за подобно провинение дори да не си предизвикал ПТП могат да те тикнат зад решетките, в някои страни от ЕС дори 0,2 промила са достатъчни за солена глоба.
58 Poli Geerhart 11.07.2012 | 16:17
Не си струва, но всеки си мисли, че ще му се размине и че е пил "малко". Употребата на алкохол води до нарушаване на концентрацията, пониженно внимание, забавени реакции, липса на трезва преценка... все неща, които на пътя са от първостепенно значение.
57 Сани Д 11.07.2012 | 16:12
А при повторно нарушение направо да му отнемат книжката, то един човек като не си вземе бележка веднъж, няма да чакаме да убие човек на пътя.
56 Петър Сарафов 11.07.2012 | 16:12
То това всъщност е валидно за всички народи, не само за българския ;)
55 Dwight Yorke 11.07.2012 | 15:47
Хора приказвате глупости. Значи по твоята логика излиза, че едва когато стане тясно мястото, трябва да пускаме фаровете? Кажи ми колко толкова ще ти изгори колата, че да не си пуснеш фаровете чак?
54 Иван Ангелов 11.07.2012 | 15:45
10000 лева да им направят глобата, ако ги спипат да карат пили. По-добре наистина така, защото ще намалеят и жертвите по пътищата и хората ще карат разумно.
53 Jason Bourne 11.07.2012 | 15:44
Говориш абсолютни глупости. Има и честни полицаи, които не им прощават на такива и след това ги дават по новините. Има доста такива случаи, говоря съвсем сериозно.
52 Dwight Yorke 11.07.2012 | 15:42
Нека, нека. Още по-големи да ги направят тези глоби. То се е видяло, че с българския народ оправия няма. Когато му вземеш хляба и тогава се научава да спазва правилата.
51 Иван Ангелов 11.07.2012 | 15:42
Нека сега "промилите" които карат из пътищата ни да се замислят добре. Струва ли си наистина да изпиеш няколко ракии и след това да направиш беля, или да те спрат за проверка и да изгориш с 1000 лева?
50 Jason Bourne 11.07.2012 | 15:41
Мен тези глоби не ме притесняват изобщо, защото винаги шофирам трезвен и не си позволявам да карам пил. Да му мислят тези, които си позволяват да карат с алкохол в кръвта.
49 Петър Сарафов 11.07.2012 | 15:32
Колата съвсем на гори много повече по този начин ;) Разхода се увеличава със 100 мл. на 100 км., което е доста по-малко от разхода който дава климатикът примерно. А акумулаторът пък съвсем не играе, когато колата работи, тогава фаровете се захранват от динамото. Аз карам така от доста години (разбирай 6-7) и съм сменял само веднъж акумулатор ;)
48 Сантра Стефанова 11.07.2012 | 15:32
Повечето инциденти са случайни, с участието на стари опитни шофьори. Тук е парадоксът.
47 Изабела Белла 11.07.2012 | 15:31
А бе те ако не ги научат на курсовете, сега ли ще се уча? И това отваря друга тема! Защо шофьорските курсове са толкова разхлабени?! Трябва да има пак психотестове!! Трябва да има затегнати мерки, особено на кормуване!
46 Изабела Белла 11.07.2012 | 15:30
И да разбираме какво бе Йовчев?? Да вдигнем ръце и да зарежем всичко ли? Нали от някъде трябва да се започне? Ако ще и 5000 лева да е глобата, по-добре, така поне ще знаят, че ще им свалят кожата, ако карат пили и не мислят за никой друг освен за себе си.
45 Steffi To 11.07.2012 | 15:29
Безсмислено наистина. Ако се касаеше само за въпросните междинни часове е едно, но целодневно няма смисъл.
44 Изабела Белла 11.07.2012 | 15:28
И то за един по-дълъг период от време!
43 Изабела Белла 11.07.2012 | 15:27
То никога не я е имало. Българина живее за да нарушава правила и закони, ама забравя сякаш, че лошото се случва един път.
42 Боряна Георгиева 11.07.2012 | 15:26
Към кое положително? Нито катастрофите ще намалеят, нито пияните. Както виждате мерките са чисто финансови, а не касят непарични наказания като затвор, общественополезен труд и пр.
41 Pedro Yovchev 11.07.2012 | 15:24
Стига с този затвор. Не разбирате ли, че цялата работа е за пари, а не за озаптяване на алкохолизираните шофьори.
40 Изабела Белла 11.07.2012 | 15:24
Трябва да! Не може всеки път така да се разминава на тия изроди дето карат пияни
39 Marya Rossa 11.07.2012 | 15:22
Все пак забележи, че повечето инциденти стават със съвсем тразви водачи. Това е начин хазната за нагуши някой друг лев. Нищо повече.
38 tiha paranoq 11.07.2012 | 14:59
Аз открито ще стачуквам ако въведат глупостта да шофираме с включени светлини 24 часа в денонощието. Мани, че колата гори много повече по този начин, ами и акумулатора заминава толкова бързо, че не е истина просто. Голяма глупост това, който го е предложил - да си кара той по този начин.
37 tiha paranoq 11.07.2012 | 14:53
Да си сложат затвор за 1-2 години или както повече е прието в САЩ - да се полага няколко месеца безплатен общественополезен труд - да видите как ще станат нещата по съвсем различен начин.
36 Леля Марче 11.07.2012 | 13:54
А бе каквито и глоби да се наложат, българиан си знае едно! бърза и все бърза! да стигне 10 минуи порано от другите, само че не осъзнава че така рискува никога да не стигне...трябва ние да променим начина си на мислене, най-вече!
35 Леля Марче 11.07.2012 | 13:52
Автомобилът наиситна гори повече на пуснати фарове, лично баща ми е проверявал. Но не става въпрос за това - през деня понякога особено лятото, направо заслепяват фаровете от отражението на Слънцето и става много по-гадно. Всичко зависи от обстановката - ако наиситна е тясно и с нея ясна видисмост - пускай фаровете. Аз лятото не карам на фарове през деня.
34 Леля Марче 11.07.2012 | 13:49
Да, тъпо е да се спира и автомобила! Особено имайки предивд, че си плащал яко данъци всяка година за него, включително и хипотетичната година в която ще ти я спрат. Но отнемането на книжка е задължително и то поне за година!!
33 Леля Марче 11.07.2012 | 13:46
Така е! Трябва да се започне, пък да видим до къде ще се стигне! Не може просто да вдигнем ръце и да се примирим нали?!
32 Леля Марче 11.07.2012 | 13:45
Съвестта на хората вече никаква я няма. Това е проблема! Трябва да има много строги закони, за да може да стане ясно, че не можеш да рискувша всеки ден живота на хората около теб и твоя собствен.
31 Леля Марче 11.07.2012 | 13:42
Месец е малко! Навремето са им взимали книжката за по 4 години! Е това са мерки!
30 pushit realgood 11.07.2012 | 13:15
Трябва да се увеличат санкциите, не може да се разчита единстъвено на съвестта на хората. При такива Драконовски глоби, доста ше се замислят дали да се седнат зад волоана пили. Адмирациии за идеята, няма спор, че има нужда от изпипване, но това може да стане само в практиката. Това е еедно добро начало!
29 нелепо съвпадение 11.07.2012 | 12:52
Как няма да си с две ръце са - то това си е такава превантивна мярка. Искаш ли бъларина да спре да прави мизерии - заплаши го, че ще му вземеш парите и ще видиш колко бързо ще се променят нещата към положително.
28 нелепо съвпадение 11.07.2012 | 12:44
Защо да са силни мерки? Как иначе ще спреш тия дето пият и после се качват в колите да карат децата ни примерно? Не отиват ли на сигурна смърт? Че да завлекат и други хора подире им.
27 нелепо съвпадение 11.07.2012 | 12:40
При затягането на коланите по темата употреба на алкохол и шофиране след това - аз съм с две ръце за. Тука вече е интересно и колко ще се увеличат делата, щото държавата трябва да си ги съди за мен тези хора.
26 Младен Мммммм 11.07.2012 | 12:33
Точно това ми е мисълта, то и на 18 има право да шофира, ама колко му е акъла един Бог знае.
25 Анита Кралева 11.07.2012 | 12:18
Това си е така, но все отр някъде трябва да се започне!!! Ти какво предлагаш да се направи, за да се разреши проблема!?
24 Анита Кралева 11.07.2012 | 12:17
това са доста силни мерки, Много добре, наистина трябва сериозо да се замислиш дали ти се плащат едни 1000 лева и дали можеш да се разделиш с колата си за толкова много време!
23 Цветан Николов 11.07.2012 | 12:17
Мислиш ли ,че бащата не знае какво л**но си има в къщата Щом не го е научил на нищо да седи и той без кола. А и малкия малко ще се замисли какво прави.
22 Здравко Генов 11.07.2012 | 12:13
Стига сте се излагали. Тези наказания са само за "нормалните" хора. Тези дето имат пари да се дрогират и да карат прекомерно пияни, имат пари и да си платят глобите и имат по 3-4 автомобила. Друг е въпроса, дали тях въобще някой ги спира.
21 Петър Сарафов 11.07.2012 | 12:13
Добре ето ви случка: Отивам при майка ми и ѝ казвам: "Дай ми твоята кола, защото моята е на ремонт, а трябва да свърша една работа" Тя ми я дава, аз си върша квото си върша и в даден момент сядам да се почерпя (защото съм безотговорен примерно) и след това подкарвам колата. Спират ме, глобяват ме, взимат ми книжката и за капак спират на майка ми колата от движение и тя остава без кола. И какво правим тогава? Иначе аз определено съм за по-сурови наказания за употреба на алкохол, но това с колата е тъпотия ;)
20 еми илиева 11.07.2012 | 12:12
Фаровете добре, но да конфискуват коли?
19 Vladimir Kazassov 11.07.2012 | 12:08
Не е никаква глупост. Няма да можеш да я даваш на жената да те кара и ще ти е 100 пъти по-гадно. И следващия път мноого ще си помислиш.
18 Цветан Николов 11.07.2012 | 12:05
Не са никакви глупости ,а даже е малко времето за което се спира автомобила. Една година отнета книжка- една година спрян автомобила.Тогава ще си помислиш дали ще пиеш и ще караш или ще дадеш колата на друг който е пил да кара.Стара поговорка казва ,че кучето бяга според тоягата. След като не разбираме от добро ,единственият начин за превъзпитание са санкцийте ,и колкото па тежки - толкова по бързо превъзпитават.
17 Лолита Набокова 11.07.2012 | 12:03
За пияни шофьори на пътя трябва да се измислят най - строгите наказания , защото достатъчно хора намериха смъртта си на пътя .Българина е безотговорен и не мисли за последствията , които могат да настъпят, след като седне пиян зад волана
16 Мария Мерудия 11.07.2012 | 12:02
Трябва да се научат шофьорите да бъдат отговорни на пътя!Единствения начин да превъзпитаме българина е като му бръкнем дълбоко в джоба
15 Летящият Честмир 11.07.2012 | 12:01
при наличието на тазио война по пътищата и толкова загинали - напълно подкрепям новия закон
14 Петър Сарафов 11.07.2012 | 11:52
Автомобилът действително гори повече при каране с пуснати фарове, но е смешно това да е причина да не е задължително да караш на фарове през цялата година. Аз лично карам така
13 Петър Сарафов 11.07.2012 | 11:50
Е да де ама "лапето" може и да е на 20-30 години ;)
12 Dwight Yorke 11.07.2012 | 11:46
Бащата в този случай ще го отнесе още по-сериозно, защото е допуснал детето му да вземе автомобил и да го управлява. Полицаите не питат къде си бил, а защо е станало така.
11 Иван Ангелов 11.07.2012 | 11:45
Много са ниски глобите у нас. Именно заради това толкова много хора си позволяват да карат с количество алкохол в кръвта. Трябва да бъдем по-отговорни към себе си и останалите.
10 Петър Сарафов 11.07.2012 | 11:44
Глоби - да, взимане на книжката - да, но това със спирането на автомобила от движение е пълна глупост.
9 Jason Bourne 11.07.2012 | 11:43
Точно така става. Глоби до дупка и нека се научат да спазват правилата. Според мен е много лошо това да се избиваме по пътищата по такъв начин.
8 Dwight Yorke 11.07.2012 | 11:42
Абе какви са тези луди хора, които смятат, че автомобила им гори повече, ако карат с пуснати фарове? После няма ли да ви струва скъпо, ако се ударите в някой който не ви е видял, че сте в движение? Не забравяйте следната ситуация. Карате по тесни улички и изведнъж пред вас излиза автомобил, който е без пуснати светлини и ви сече пътя. Вярно виновен е, но ако беше с пуснати светлини, то щяха да му светят задните стопове и щяхте да предвидите, че този автомобил е в движение и може да тръгне във всеки един момент.
7 Иван Ангелов 11.07.2012 | 11:40
Всяка година вдигаме глобите, но пак има доста индивиди, които късно вечер и рано сутрин обикалят с по няколко промила в кръвта си пътищата и застрашават живота на всеки, който се намира около тях.
6 Jason Bourne 11.07.2012 | 11:39
Подкрепям напълно тази идея. Дори нека да направят още по-големи и страшни глобите, за да ги бъде страх хората да пият и след това да се качват в колата си.
5 Младен Мммммм 11.07.2012 | 11:33
ок, казус "автомобилът ще бъде спиран от движение за срок до 1 месец." някое лапе взема колата на баща си, насвятква се... него хубаво го наказват, ама защо и бащата да го отнася със спения от движение автомобил?
4 Angel Gergov 11.07.2012 | 11:32
Като,че ли новите наказания са по-добри,но специално за пияните и дрогираните шофьори,наказанията трябва да бъдат изключително тежки,глобите трябва да започват минимум от 5000 лева нагоре,а автомобила трябва да им бъде отнеман и съхраняван на паркинг за минимум 6 месеца,за да има някакъв ефект.
3 siana todorova 11.07.2012 | 11:30
А така...това да се чува, за да могат някои малоумници да се спрат :(
2 Сани Д 11.07.2012 | 11:29
И паричната глоба и срокът за отнемане на книжката ми се струват недостатъчни! Да караш пил е проява на изключително голяма безотговорност, която те прави потенциален убиец на пътя!
1 cvetan nikolaev 11.07.2012 | 11:25
С двете ръце съм "за".Така трябва ,не му ли бръкнеш на българина в джоба,просто няма управия!

ТВ програма

Кино

  • Сега Най-хубавите години от нашия живот...
  • 14:30 Българското село /п/
  • 15:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • 16:00 УЕФА ЕВРО 2024: Полша - Нидерландия...
  • 18:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 С БНТ завинаги /п/
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега "Всички на терена" - комедия,...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "НепознатиТЕ" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 "Заедно по принуда" - комедия,...
  • 22:30 "С любов, Роузи" - комедия,...
  • Сега "С цялото си сърце: Сватбата" - с...
  • 14:15 "Принцесата и бодигардът" - с уч....
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Мистър и мисис Смит" - с уч. на...
  • 22:20 "Дяволът носи Прада" - с уч. на Ан...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.