Ще донесе ли мръсният въздух по-високи данъци за старите коли?

Ще плащаме ли повече заради вредните газове?

по статията работи: iNews.bg | 05.02.2018 | 10:20
Ще донесе ли мръсният въздух по-високи данъци за старите коли?

Възможно ли е мерките срещу мръсния въздух да доведат до по-високи данъци за старите коли, които най-много замърсяват околната среда? В края на миналата седмица финансовият министър Владислав Горанов обяви, че сме се превърнали в "гробницата на Европа”. Купуваме "втора ръка” коли със съмнително качество, каза той пред депутатите и отвори дебат за данъка на старите коли. Как ще се отрази това?

Ваня Григорова от КТ "Подкрепа” подчерта, че не е ясно какво точно се предлага – увеличение на данъка на старите автомобили или намаляване на този за по-новите. Тя каза, че в момента има отстъпка за коли, които отговарят на определени екологични изисквания

"Единственият дебат, който можем да проведем в момента е, дали на колите, които са по-мощни, тъй като на тях не се прави отстъпка, дали трябва да им се прави”, каза тя.

Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили заяви, че дебатът е закъснял, а формулата за определяне на пътния данък е "нелогична и много остаряла”.

"Трябва да се спазят и двата принципа – по-малък данък за новите автомобили и по-голям за старите”, подчерта той и добави, че има "съответните механизми и евростандарти”. Освен това всеки евростандарт е обвързан не само с норми на екологичност и с норми на безопасност, според него.

"Не би трябвало да разглеждаме въпроса дали трябва да си купим нова или стара кола”, каза той. 

"Идеята е, че в България облагането на автомобилите се прекратява на 14-тата година и се получава един феномен вечен автомобил, който е в страната и данъкът му е един и на 14-тата и на 30-тата година”, каза той.

"Колите над 14 г. не спират да плащат”, каза Ваня Григорова от КТ "Подкрепа”.

"От социална гледна точка, наистина старите коли в България са прекалено много, но в държава, в която хората са най-бедни в целия ЕС, и в която неравенството е най-голямо няма как да е другояче”, каза тя. Тя подчерта, че налагането на такъв данък ще е нелогично, тъй като има заложени мерки в Закона за насърчаване на заетостта, по които се плаща за гориво. Новата мярка ще нулира гореспоменатата, каза тя. Тя каза, че въвеждането на необлагаем данъчен минимум и намаляването на ДДС на стоките от първа необходимост "донякъде ще компенсира” мерките за чист въздух.

"В момента има отстъпки, но те са за тези автомобили, които са под Евро 3 стандарт и нагоре, които е на 18 години”, каза Христо Христов. "Не е нормално да има отстъпки за коли на 18 години”. Той подчерта, че трябва да се измисли нова формула, която да стимулира новите коли.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Днес на УЕФА ЕВРО 2024
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Истории от Олимпийските игри
  • 13:00 Четвъртият патриарх пряко предаване
  • 14:00 Малки истории /п/
  • 15:00 Опитай света... с Ханес
  • 15:30 Четвъртият патриарх пряко предаване
  • 18:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Още една истинска любов"...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "НепознатиТЕ" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 13:00 "НОВИЯТ ПАТРИАРХ" - специално студио
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Кошмари в кухнята" - риалити
  • 21:00 "Футболфест" - студио за...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.