Ще стане ли Кристалина Георгиева служебен премиер?

Президентът три пъти разговарял за това с нея. Засега тя откланяла

по статията работи: Кремена Бедерева | 26.02.2013 | 10:25
Ще стане ли Кристалина Георгиева служебен премиер?
iNews/Радила Радилова

Еврокомисарят Кристалина Георгиева да стане служебен премиер. Този вариант все повече печели поддръжници.

На среща с президента Росен Плевнелиев вчера лидерите на двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа" също са посочили името на българската еврокомисарка като спасител в кризисното положение.

"Това е единственият останал авторитет при сегашната взривоопасна ситуация, който може да поеме служебния кабинет", коментира президентът на КНСБ Пламен Димитров. Според него само тя вдъхва доверие, че може да свърши работа.

Президентът Росен Плевнелиев бил на същото мнение.

Той е разговарял вече три пъти с Кристалина Георгиева, научи в-к "Стандарт". Засега тя е отклонила поканата, но не е отказала.

Самият Пламен Димитров отрече да е канен за служебен министър на труда. Моето призвание е на позицията, която заемам, и не мисля да поемам други ангажименти, каза лидерът на КНСБ.

Първо ще определя програмата и задачите на служебния кабинет, а след това ще търся лидерите за него, категоричен бе пък държавният глава. От дни обаче президентът търси най-подходящите експерти за служебния кабинет, чието съставяне с всеки изминал ден от политическата криза става все по-сигурно.

Ще си нося кръста на президент, коментира сложната ситуация, в която трябва да балансира между исканията на улицата и овладяване на кризата Плевнелиев.

Според запознати най-вероятният кандидат за поста служебен премиер при евентуален отказ на Кристалина Георгиева е икономистът Андрей Делчев. Освен него сред вероятните кандидатури за ключов пост в новия кабинет са спрягани бизнес дамата Саша Безуханова и главният секретар на държавния глава Екатерина Захариева, която е и юрист.

В новото правителство се спрягат и имената на началника на кабинета на Плевнелиев и бивш шеф на ДАНС - Цветлин Йовчев, и на бившия зам. икономически министър от ГЕРБ и настоящ съветник на държавния глава Евгени Ангелов. Имената на омбудсмана Константин Пенчев и на посланика ни в Швейцария Меглена Плугчиева също се завъртяха сред компромисните варианти за нов служебен премиер.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


87 tedka todorova 26.02.2013 | 20:36
Дано хора, които са близки до кръга "Капитал"/имам предвид обирджии/ да не участват в служебно правителство.
86 joro sevdalinov 26.02.2013 | 20:30
Ама и тези от двата синдиката, не знаят ли тази жена, с кого е замесена.
85 траян тодоров 26.02.2013 | 20:28
Цола Драгойчева защо не извикат ако можеха?Каква глупашка и тенденциозна кадидатура
84 joro sevdalinov 26.02.2013 | 20:24
Кристалина Георгиева ли е тази, която ще изиграе обединителната роля, което би наредило бизнес кръговете около Бориславова, Прокопиев и Плевнелиев.
83 tedka todorova 26.02.2013 | 20:15
Аз не вярва да няма достойни хора, по - скоро си мисля, че президента е зависим от този кръг хора.
82 tedka todorova 26.02.2013 | 20:13
И аз бях чула такова нещо, направо не знам как този човек може да ни управлява.
81 tedka todorova 26.02.2013 | 19:47
Значи се оказа вярно това, че Кристалина Георгиева трябва да бъде следващият премиер. Бях чула, че при следващите избори ще се кандидатира за премиер. А то какво стана, че май няма да дочака редовните избори, а може да поеме властта доста по рано. Аз обаче силно се надявам това да не се случи.
80 meglena kostova 26.02.2013 | 19:37
Днес имаше пространна статия как никой не ще да става министър -премиер. Под никой се разбираше как хората от кръга "Капитал" са се отдръпнали и отказали, засега. Питам аз само хората от кръуга "Капитал" ли са достойни за този пост? Толкова ли няма и други достойни хора? с Кой се консултирахте, президенте, или това са вашите хора и извън тях сте кон с капаци?сякаш само кръга "КапитаЛ" съществува в тази държава. И те отказали и той седи и гледа безпомощно. зависим човек
79 meglena kostova 26.02.2013 | 19:33
това са те, същите. Що е дошло отвън оттук и оттам да ни оправя, все ни е оправило, ама направо ни е нагъзило - това са все от царското поколение , ония, които сина му ги доведе и техните авери
78 meglena kostova 26.02.2013 | 19:32
така са възпитани да гледат рафинираните комунисти:))))
77 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:22
наистина гледа като комунистически лидер? да не е на посещение в Северна Корея?
76 viktor viktorov 26.02.2013 | 19:20
Не беше ли тази, която преди време докара великите приватизатори от Световната банка, които изнесоха всичко и ни заробиха с един куп дългове, оглозгаха народа. Не, благодаря, не я искам за премиер.
75 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:19
то какво ще излезе сега? криза? не можем намери кабинет, че наште хора народа ги не ще?:)))))
74 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:18
да. и не само тя. Една камара политици на Царя - например Кунева, Шулева. Шулева е създала Плевнелиев. Той и жена му са близки приятели с олигарха Прокопиев, кръстник на кръга "капитал" и забогатял неимоверно много по онова време. Към този кръг е и Дянков, съвсем естествено като племенник на Кристалина
73 viktor viktorov 26.02.2013 | 19:13
Там е работата, че само е отклонила, а не е отказала.
72 viktor viktorov 26.02.2013 | 19:12
Георгиева нали и тя е от кръга на Прокопиев.
71 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:10
олеле, видях думата "засега" - надяввам се да не е вярно и да не е "засега", а да му откаже "завинаги". така би било най-добре за отрудения народец, нека спрат да го мамят постоянно
70 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:09
Президентът три пъти разговарял за това с нея. Засега тя отклонявала - тоя на отчет ли е при нея. Какви са тия 3 пъти. Отказала му и толкова. Толкова ли е зависим от нея? явно да. Тогава си е зависим и от кръга "Капитал".
69 viktor viktorov 26.02.2013 | 19:03
Тази комунистка Сталинка Георгиева ли ще ни управлява? Как може на тази жена да се даде власт и да й се гласува доверие.
68 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:02
или по-скоро пласира, да, така ва е, няма да дойде, по-добре е за нея, и за нас. само че чехльото Плевнелиев е в безизходица, защото той си е искал някой от неговите хора, а сега остава сам. Цветелина Бориславова няма да може да му нареди целия кабинет барабар с Прокопиев:))))
67 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 19:01
виждасм, че говорите за мафуиота Иво Прокопиев,да се намеся и аз, и кръга, който той е създал. Този човек се е учил даже се премиер, ходил е на курсове, и лиценз за банка е искал, но не са му дали. Та той не е политик в истинския смисъл на думата, нито експерт, освен по краденето, та не знам да може да стане служебен премиер илиминистър някаквъ, а и едва ли ще си дойде от ДСингапур, че току виж му връчили поредната призовка, последната бе по не кое да е дело, а по "Килърите", и свидетелстваше не за кой да е, а за покойният Емил Кюлев,. Нееееее, той по-скоро би действал в сянка, като сив кардинал
66 rozalij atanasova 26.02.2013 | 18:58
Все пак ми се струва, че тази жена е прекалено много хитра, за да знае къде да се класира.
65 Емилия ОтЛьонеберя 26.02.2013 | 18:58
Мисля, че докато оня бавния дава мандат по мандат през 5 дни и чака, ще дойде време за нормалните избори. В този ред на мисли не ни трябва служебен премиер, камо ли от кръга "капитал". Тази жена и Дянков са си добре в Световната банка, у нас , само на гости са добре дошли:))))
64 rozalij atanasova 26.02.2013 | 18:55
Само дано да не вземе участие в служебният кабинет този човек.
63 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:52
няма ли пиари тая жена да й кажат да смени поне прическата - така прилича на генерал на Сталин по време на Втората световна
62 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:48
аз сега се чудя защо след толкова много разкрития и разследвания срещу този Иво Прокопиев и доказателства, че е за затвора, той си живее необезпокоявано в Сингапур и никой му не търси никаква отговорност - че той човека си има мощен гръб бе, самият президент
61 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:47
да, така е, тя е хитра, но това, че е от определени кръгове, не означава, близка с Борисов. Какво му пречи на Плевнелиев да е от различен икономически кръг? Като гледам нетърпимостта на Иво Прокопиев към Борисов даже най-вероятно е така
60 rozalij atanasova 26.02.2013 | 18:47
За мафиотският кръг и аз чувам - кръгът на Сингапурският бос.
59 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:46
винаги съм се чудела защо българските политици не проявяват свободна мисъл - сега разбрах. те са скопени от икономическите кръгове, към които принадлежат,. докладват на тях и са зависими от тях. както Плевнелиев е зависим от Иво Прокопиев
58 rozalij atanasova 26.02.2013 | 18:44
Имах предвид това, че Борисов я канеше като негов първи вицепремиер, и й предлагаше да ръководи важни ресори, а тя не предпочете правителството тогава, а предпочете Световната банка. Това ме навява на мисълта, че сега може да приеме поканата на президента, което няма да е никак добре.
57 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:42
няма значение каква е била. има значение дали щее полезна. А според мен няма да е, та тя е леля на Дянков, същия тоя, заради който народът възстана
56 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:41
знаете ли, винаги съм си мислела, че рано или късно ще се отървем от всичко и ще станем европейска държава, пък макар и от по-долен ранг.сега съм разубедена малко. Толкова ли няма кой да стане служебен премиер, че канят едни и същи, и от един и същи кръг? няма ли някой стар демократ, който да стане служебен премиер. не говоря за крадеца Софиянски. Кристалина и Дянков са дискредитирани покрай Иво Прокопиев, лице, което трябваше да е на прокурор досега
55 rozalij atanasova 26.02.2013 | 18:39
Знам, че е била вицепрезидент на Световната банка до преди 2 години.
54 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:38
да,няма никаква логика да не е била част от комунистическата върхушка
53 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:37
от един кръг са, проамерикански, или по-скоро проеврейски
52 ilka ilchewa 26.02.2013 | 18:37
силно се надявам да не стане, най-малкото защото чувам, че е от някакъв кръг мафиоти
51 rozalij atanasova 26.02.2013 | 18:35
Засега тя откланяла, но не е отказала. Най - добре ще направи ако откаже. Дали не се лъжа, но май бяха в един кръг с Меглена Кунева.
50 стефан рогошов 26.02.2013 | 18:31
че добре си ги изброил, все убавци и убавици
49 стефан рогошов 26.02.2013 | 18:30
ИСКАМ ДА КАЖА АКО НЕ Е ПРЯКО АНГАЖИРАН С бкп
48 стефан рогошов 26.02.2013 | 18:30
завършва политическа икономия и социология във ВИИ „Карл Маркс“ (сега Университет по национално и световно стопанство) през 1976. През 1986 защитава докторска дисертация на тема „Екологични политики и икономически растеж в САЩ“[10]. Започва научна кариера в УНСС през 1977, където се издига от асистент до доцент. Гостува в катедрите по икономика на Лондонското училище по икономика (1987-1988) ХАЙДЕ СЕГА МИ КАЖЕТЕ В ОНИЯ ГОДИНИ МОЖЕШЕ ЛИ ВСЕКИ ЕДИН НОРМАЛЕН ЧОВЕК ДА СЕ РАДВА НА ТАКАВА БЛЯСКАВА КАРИЕРА?
47 stefi keteva 26.02.2013 | 18:22
Ако този Иво се върне, от кого пак ще краде. Пак ще бъде на гърба на народа. Пък и преди не е бил съвсем чист. Абе на такива, нали знаеш, къде им е мястото.
46 Александър Никифоров 26.02.2013 | 18:21
иначе казано България е разделена на икономически кръгове, един от които е "Капитал", така наречения, към него гравитира Плевнелиев и Дянков - кръгът "КапитаЛ е съствен от комунисти и комсомолци на БКП и Царя, което са едно - Кунева, Шулева, Царя, Прокопиев, Плевнелиев, Бориславова
45 Александър Никифоров 26.02.2013 | 18:19
ми няма как, оня е загубил Прокопиев много пари заради кризата, оставил си е вестниците покрай изборите да извива ръце, и тия му играят по шапката. Иска да си върне позициите и парите, което нали се сещаш какво значи - ще се краде яко
44 Александър Никифоров 26.02.2013 | 18:18
тя говори директно със Сингапур, а на тях им се докладва от придворните лакеи на "Икономедия":)))))
43 stefi keteva 26.02.2013 | 18:15
Малко ли страдахме, бе човек. Те тия съвсем ще ни довършат.
42 stefi keteva 26.02.2013 | 18:13
Права си, няма място на българската политическа сцена, още повече пък от човек, който е от кръга на Прокопиев.
41 Александър Никифоров 26.02.2013 | 18:12
тя ще си стои, еврокомисар, да не е луда. Те тия на Прокопиев хората са хитри
40 Александър Никифоров 26.02.2013 | 18:11
определено днес се чу, че няма да става тя премиер, нито някой друг от кръга "Капитал", именно защото имал предвид тях, президентчето изпаднал в криза и не може да си намери министри. Даже в Труд цяла статия за това имаше, и в новини беге
39 stefi keteva 26.02.2013 | 18:10
Президентът ако ще и сто пъти да разговаря с нея, тя не е достойна за този пост. Или иска още по очевидно да излязат техните близки отношения.
38 мистерия финикова 26.02.2013 | 18:04
не смятам, че тази е достойна
37 мистерия финикова 26.02.2013 | 17:58
само се чудя откъде КНСБ, между другото естествен наследник на комунистическите Профсъюзи, реши, че трябва точно тази да дойде? или пък племенникът й Дянков?
36 мистерия финикова 26.02.2013 | 17:55
пери се, то си идва и от името й, закърменост. Не знам дали знаеш, но е леля на дянков, тя го уреди в световната банка, принадлежи към т. нар. кръг "капитал" и истинското й име е Сталинка
35 мистерия финикова 26.02.2013 | 17:54
смятайте колко е зависим Плевнелиев от кръга "Капитал", щом е разговарял с нея ТРИ пъти, не един или два.
34 raliza gospodinova 26.02.2013 | 17:06
Къде се пери и тя да става премиер. Човек пък трябва и да може да преценя, къде му е мястото. Хич не я харесвам.
33 Gusanita Violeta 26.02.2013 | 16:33
Да ходи да си се прави на еврокомисар и да не се опитва да налазва и родната политическа сцена и без това не е наясно с това какво се случва у нас.
32 Красимира Костова 26.02.2013 | 16:12
Ако иска да си запази високия рейтинг, трябва да откаже. И Господ не може да угоди на българите в момента.
31 Бат Баян 26.02.2013 | 15:42
По-добре да не става, още една комунистическа издънка не ни трябва във властта, при все че тя въобще не е наясно с това какво се случва у нас, при все че от 89-та не се вясва за повече от няколко седмици тук.
30 qnko qnev 26.02.2013 | 14:45
Само тя ни липсва. Тя е човек на Плевнелиев. Не, не, този пост не е за нея. На нас ни трябва много отговорен човек за служебен премиер, Георгиева определено не е такава.
29 Александър Никифоров 26.02.2013 | 13:40
смятайте колко е зависим от кръга "капитал", щом е разговарял с нея ТРИ пъти, не един или два.
28 Александър Никифоров 26.02.2013 | 12:42
чрез Иво Прокопиев, комуноидно-царския любимец
27 Александър Никифоров 26.02.2013 | 12:41
вижте я, прилича на комунистическа лелка, точно й отговаря името й - Сталинка
26 Mary Bloody 26.02.2013 | 12:33
Точно Кристалина за мен не е човекът, който трябва да оглави служебния кабинет. При все, че тя е човек, който се слага на кого ли не - Ведонов, Борисов, Плевнелиев... Само се чуди как да докопа поредния пост в Европата и да си уреди живота.
25 Александър Никифоров 26.02.2013 | 12:16
зависи з а какво ламти?като еврокомисар не може да печели толкова:)))
24 Александър Никифоров 26.02.2013 | 12:14
казаха, че хора от кръга Капитал - демек обирджии, няма да участват в служебно правителство, и слава Богу
23 Александър Никифоров 26.02.2013 | 12:12
царския кръг, т. нар Капитал, финансиран от ДС и ген. Лщбен Гоцев, се отдръпва, а? ще го разкъсат:)))
22 zvercheto zvqr 26.02.2013 | 11:49
много противна и лицемерна физиономия има
21 ленено семе 26.02.2013 | 11:49
Едва ли ще напусне удобното си място като еврокомисар, за да дойде в този тежък момент да стане премиер на България. Трябва да е луда, а и не е подготвена за този пост.
20 киселото грозде 26.02.2013 | 11:47
Кристалина няма място в българската политика, защото не е наясно с политическата обстановка в държавата. Може като еврокомисар да е успешна, ама в този момент като премиер, едва ли ще успее да се справи.
19 dani dragneva 26.02.2013 | 11:14
И Кристалина Георгиева да дойде за служебен премиер си мисля че няма да е най добрият вариант, че и при нея нещата не са много чисти и е по добре да си е еврокомисар.
18 Пламен Панайотов 26.02.2013 | 11:12
Президентът три пъти разговарял за това с нея. Засега тя откланяла - тя е човек на президента и на Костов! Аз не искам Костов да ме управлява чрез Кристалина Георгиева, в никакъв случай! НЕ, благодаря!
17 marina popova 26.02.2013 | 11:11
Чакай да ги вкарат:(
16 Практична домакиня 26.02.2013 | 11:08
Не мисля, че има реални шансове. Нищо не е показала, като качества за да стане дори временен премиер на страната. А и наистина, ако се свързва с бизнесмени със съмнително минало и настояще, както и с бивши или настоящи министри и политици, за какво въобще се борим в момента? Точно срещу връзкарството и олигарсите!!
15 Практична домакиня
Този коментар е маркиран като неуместен.
14 Старата Госпожа 26.02.2013 | 11:03
Да ни пази Господ от такива като Кристалина Георгиева, на които олигарси им дърпат конците и ги направляват в правилната за тях посока! Ако искате да ликвидираме България - тя да ни е служебен премиер.
13 marina popova 26.02.2013 | 11:03
Бе той и Бойко дойде с висок рейтинг, и Царя, а ни закопаха. Сега и ртази да дойде само заради надут висок рейтинг - не ни трябва!
12 marina popova 26.02.2013 | 11:02
Ае и тримата ще искат -всеки иска да лапа в тази държавица!
11 marina popova 26.02.2013 | 11:01
Тази на велика се прави,. че иска да я молят толкова пъти?!!
10 Надя Богданова 26.02.2013 | 10:53
Определено има доста причини,зарадо които не заслужава доверие!
9 pateshki ustni 26.02.2013 | 10:53
ами не е ли това идеята да се извадят компроматите на всички мошенници и да ги вкарат по затворите
8 Надя Богданова 26.02.2013 | 10:53
Не,няма да стане.Престъпниците и хората с връзки с престъпният свят,не трябва да имат място в политиката на страната,а ние тази чак в Брюксел я пратихме...Всичко ни е сбъркано!
7 властен олигарх 26.02.2013 | 10:41
Да, тя е с най-висок рейтинг в момента в държавата и това е така, защото е начело на една европейска институция. Ако е в политиката на България, то тя ще се срине и провали много бързо.
6 Иван Ангелов 26.02.2013 | 10:40
Защо ли нещо нямам доверие на тази жена? В момента си е добре да бъде еврокомисар, но забърка ли се с българската политика, то веднага ще и бъдат извадени компроматите с Дянков и Костов.
5 Jason Bourne 26.02.2013 | 10:39
"Президентът три пъти разговарял за това с нея. Засега тя откланяла" - И по-добре да си остане така, защото тя е много гъста с Костов, Кунева и Дянков. Ако стане премиер, то поне един, ако не и всичките от тези тримата ще иска да има дейно участие във властта.
4 Rosi Nikolova 26.02.2013 | 10:39
Дали може след като е еврокомисар да бъде и председател на служебното правителство? Иначе аз не се сещам кой ли може да заеме този пост..
3 Силви Милви 26.02.2013 | 10:35
Не мисля, че трябва да става! Не виждам на какво основание?! А и ако се вгледаме в миналото й, ще в свържем отново със старите политически муцуни, като Коство и Кунева! Което не е никак добре!
2 Силвия Ганчева 26.02.2013 | 10:34
Кой я лансира нея? Коя е ТЯ? Еврокомисар? Как може от утре да бъде премиер? Така ли се става лесно? Макар и временен вариант, това би било достатъчно време в което да ни зароби още повече в и без това не розовото ни положение! Изобщо не я познавам, няма как да искам да ми стане началник на държавата и парите ми!
1 Практична домакиня 26.02.2013 | 10:34
Близки до кръга на мишока Симеон Дянков не искам да застават на върха на държавата ни!! Стига ми, че една комунистическа снаха, която пак е от обкръжението му Меглена Кунева, се е засилила за избори и тя, че дори някакви хора са й повярвали частично! Коя е Кристалина Георгиева? Еврочиночничка? Как може тя да бъде лансирана за ПРЕМИЕР?! На каква база? Близка до Иван Костов и компания - айде нема нужда!

ТВ програма

Кино

Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.