Пътниците вече няма да чакат, докато дойде влакът и спре на перона. Вместо това те ще се качват в специална кабинка над земята, която ще се закрепя за тавана на влака в момент, когато последният премине покрай гарата.
В същото време ще се отделя вагонът с пътниците, които трябва да слязат на въпросната гара. Предвидената за тази цел кабина постепенно ще се измества към края на композицията и ще се пълни с желаещи да слязат на следващата спирка.
Като пример дизайнерът Чен Цянджун е взел отсечката между Пукин и Гуанчжоу и показва, че ако влакът се движи, без да спира, пътуването може да се съкрати с цели два часа и половина. В този участък са разположени около 30 гари и на всяка от тях се губят средно пет минути.
Идеята на китайския дизайнер обаче не е нова. Британският му колега Пол Пристмън от Priestmangoode вече е представил проект за скоростен влак Moving Platforms, който се движи без да спира.