Дългата ръка на шефа от Лондон прати Московски на „поправителен“: Няма да има съкращения в БДЖ!

Борисов пак е „добрият“ за сметка на свой министър, който вчера без много мислене прати 800 железничари на борсата

по статията работи: Ростислава Иванова | 12.05.2016 | 15:39
Дългата ръка на шефа от Лондон прати Московски на „поправителен“: Няма да има съкращения в БДЖ!

След очевидно своевременната намеса на премиера Бойко Борисов от Лондон, където е на Антикорупционната среща на върха, за по-малко от 24 часа министърът на транспорта Ивайло Московски извъртя мнението си за съдбата на "БДЖ – Товарни превози" на 180 градуса. Вчера министърът обяви сред правителственото заседание, че не са се явили инвеститори за губещото държавно дружество и единственият начин за оздравяването му е чрез съкращаване от работа на между 600 и 800 души. Той бе категоричен, че това е идинственият вече възможен вариант за спасяване на компанията от натрупаните й дългове.

Дали от страх от протести в тази несигурна политическо обстановка, или пък това е познатата "игра" на Борисов да бъде"добрият", който решава проблемите в държавата и спасява обикновените хора, но днес вече имаме противоположна новина. А именно, че съкращения в БДЖ няма да има или ако има такива, те ще са минимални. Съобщи я самият Московски след днешната среща със синдикатите, за която вече стана ясно, че е била разпоредена дистанционно от министър-председателя.

Ресорният министър и двата основни профсъюза – КТ "Подкрепа" и КНСБ, разговаряха днес, като синдикалистите настояха за конкретни мерки, които да се предприемат за оздравяването на железопътния сектор, предаде БГНЕС. "Стратегия за оздравяване има, но липсва финансова и институционална помощ", категорични са синдикатите.

"Външно финансиране е необходимо за "Холдинг БДЖ", а за "Товарни превози" са нужни реформи, които да намалят загубата", каза пък министърът.

Към момента задълженията на целия "Холдинг БДЖ" са 245 млн. лв., като задълженията към банките намаляват след започнатите реформи през 2010 г., отчете Московски.

След което хвърли "бомбата", че "съкращения изобщо не били обсъждани", както междувременно написаха вчера медиите, цитирали думите му.

"Не е обсъждано да се правят съкращения. Хората могат да бъдат прехвърлени и пренасочени, а целта е да няма хора, които да загубят работата си", каза министърът. И допълни, че "Товарни превози" е стар оператор, "наследил определени обстоятелства".

"Много съществена разлика с останалите превозвачи има, защото като държавна железница, возим единични товари. Никой друг не вози такива, защото по дефиниця са нерентабилни", посочи пък изпълнителният директор на Холдинг "БДЖ" Владимир Владимиров.

По думите му на всички компании в холдинга общата задлъжнялост към 2007 г. е била 850 млн. лв., но през годините сумата е намаляла. Към този момент дълговете на държавните железници са 458 млн., а към банките са 245 млн. лв., уточни Владимиров.

Министърът заяви, че бизнесменът Христо Ковачки е поискал 180 работници от железниците, а отделно 170 служители могат да бъдат прехвърлени за фериботния комплекс. За миналата година пък имало 419 напуснали служители, допълни Владимиров.

Тепърва предстоят разговори, за да се намери вариант за преструктуриране на БДЖ "Товарни превози” и да се минимизират максимално евентуални съкращения, увери транспортният министър.

На фона на това обаче пазарният дял на дружеството намалява, стана ясно още.

Шефът на КНСБ Пламен Димитров разкритикува министъра, като му припомни, че още през 2012-2013 г. синдикатите са били против идеята за приватизация, когато вече един опит се е провалил.

Синдикатите не са съгласни и оздравяването на "Товарни превози” да бъде за сметка на концесията на Летище София. "За нас е необяснимо години наред и при същото това правителство, подценяването на железопътния сектор, при финансирането и въобще държавната политика в транспорта като цяло, за сметка на фаворизирането на пътната инфраструктура”, упрекна Димитров.

 

Лидерът на КНСБ настоява за среща през следващата седмица, на която да присъстват министрите на финансите, транспорта и регионалното развитие и вицепремиерът Томислав Дончев, за да се търси съгласие на държавата да развива железопътния сектор и конкретни действия за финансиране на НКЖИ. Там да се предоставят и данни за възможности по оперативни програми, за финансови корекции от предишния програмен период, по повод на транспортно строителство възстановяване, което ремонтира цялата ж.п. мрежа, настоява още Димитров.  


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:20 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 04:35 Олтарите на България
  • 04:45 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:30 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 06:00 Дворът с люлките игрален филм...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 Премиера: "Древно инженерство" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • Сега "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Не ме оставяй" - сериен филм /п/
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.