Д. Димов: Качеството на българското вино е добро, но не и имиджът му

Важна е цялата маркетингова стратегия, казва специалист по виното

по статията работи: Станимира Колева | 19.04.2011 | 15:28

Като качество българските вина са конкурентни на световните марки, но само качеството не е достатъчно. Това става ясно от изказване в интервю на Sever.bg на енолога Димитър Димов, който работи към фирмите "Капински” и "Био Христ”.

По думите му за налагането на едно вино от голямо значение е цялата маркетингова стратегия, имиджът, който се изгражда, като тези неща може би са и с по-голяма роля от качеството.

"Това са фактори за успеваемост, в които тук никой не инвестира", казва Димов.

"Има създадена национална стратегия, която обаче не се изпълнява. Допускаха се много грешки и продължават да се допускат относно плана за развитие и на целия бранш, и на отделните фирми.

Затова и наблюдаваме непрекъснато възход и срив на предприятия, затова и нямаме предприятие със сериозен имидж в чужбина или пък да има сериозни приходи от продажби. Има много хубави и модерни изби, но какво от това, те не могат да продадат вината си", допълва той.

Според него друг проблем за сектора идва от това, че марката на българските вина не се формира от региона, в който е правено виното, а се споменава само търговското им наименование, както го изисква буквата на закона.

"Например моите вина са регионални вина от Дунавската равнина и това е тяхната марка. Според европейските директиви също това е истинската марка, за което се отпуска и бюджет. Този бюджет обаче не достига до нас, защото няма организация, която да го оползотвори – нямаме организация на производителите от Дунавската равнина", подчертава енологът.

Повече за производството на вино у нас, за биоземеделието и екотуризма – в пълното интервю с Димитър Димов


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Илиян Илиев 19.04.2011 | 16:44
Това се отнася не само за пазара на вино,а и за всички други.Отдавна е доказано,че рекламата продава дори и по-некачествени стоки,но явно това не са го разбрали хората които се занимават маркетинга на винения пазар(ако въобще има такива хора).Трябва да се вземат мерки,защото това е един от продуктите които се котират много добре на европейския и световен пазар.
1 Миглена Иванова 19.04.2011 | 16:40
По-странното е, че в чужбина можеш да си купиш чудесно българско вино, но рядко - в български магазин. Поне на мен ми се е случвало. Ако и на вътрешния пазар се предлага вино със същото качество, каквото има виното за износ - щеше да бъде чудесно. Иначе не бих казала, че имиджът на българското вино в чужбина е лош. По-скоро няма такъв, защото то е непознат продукт за повечето чужди потребители. За "винени" дестинации те приемат Италия, Франция, Чили, също и Нова Зеландия. Малко работа по промоцията и маркетинга на българските вина и България съвсем спокойно може да се нареди до гореизброените :)

ТВ програма

Кино

  • Сега Книга на книгите анимационен филм
  • 14:30 Българското село /п/
  • 15:00 Малки истории /п/
  • 16:00 Полицаят от Сен Тропе игрален филм...
  • 17:40 Другият музей: Словото - Щастливеца...
  • 18:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 С БНТ завинаги /п/
  • Сега ПРЕМИЕРА: "Невъобразимо хубави...
  • 14:30 "Любов от пръв поглед" -...
  • 16:00 "НепознатиТЕ" - документална...
  • 16:30 "Стани богат: Въпрос на бъдеще" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Обир по джентълменски" - екшън,...
  • 22:00 "Батман" - екшън, криминален,...
  • Сега "Рецепта за щастие" - с уч. на...
  • 16:10 "Загадъчни кръстословици:...
  • 18:00 "Шеф под прикритие" - риалити
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Господарка на злото" - с уч. на...
  • 22:00 "Алоха" - с уч. на Брадли Купър,...
  • 00:00 "Лейди Бърд" - с уч. на Сирша...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.