Новак Джокович научи големи новини от своите спонсори след скандала с депортирането му от Мелбърн. Докато тенисист №1 в света водеше битка за участие на Australian Open от началото на месеца, в западните медии се появиха информации, че Джокера ще бъде изоставен от своите спонсори и той ще претърпи много големи финансови загуби.
Според изчисленията те щяха бъдат над 30 милиона евро. Като причина беше посочено, че компаниите не желаят да бъдат свързвани с човек, който се противопоставя срещу общоприетите правила свързани с ограничаването на COVID-19.
Сега обаче става ясно, че повечето мастити спонсори на Ноле остават с него, въпреки че сезонът за 34-годишния сърбин продължава да бъде под въпрос. Все повече турнири обявяват, че се изисква задължителна ваксинация срещу коронавирус от тенисистите.
Авторитетното издание "Фобрс" е изпратило запитване до всички компании, свързани договорно с тенисиста. Към момента категорично окончателно решение не е взела само една компания, на която Джокович се явява рекламно лице. Това е производителят на спортна екипировка "Лакост".
"Възможно най-скоро ще проведен разговори с Новак Джокович, за да обсъдим своето сътрудничество след случилото се в Австралия", обяви френският производител.
Другите два големи спонсори на сръбския тенисист изглежда запазват подкрепата си към носителя на 20 титли от Големия шлем. Такова потвърждение "Фобрс" е получил от австрийската "Райфайзен Банк", както и от швейцарския производител на луксозни часовници "Hublot".
"Новак Джокович сам носи отговорност за постъпките си. Не ние можем да се ангажираме с неговите лични решения. Ще продължим партньорството си с тенисист №1 в света", коментират от "Юбло" пред авторитетното издание.
Някои по-малки спонсори на Джокера не са изпратили своите отговори на "Форбс". Това са "Asics", "Head", "Lemero", "NetJets", "Peugeot" и "Ultimate Software Group".
През миналата година Новак Джокович е спечелил 34,5 милиона долара, което според "Форбс" го нарежда на 46-о място в класацията на най-добре платените спортисти.