Във връзка с големият обем от жалби (около 4000 броя годишно), е необходимо да бъде обособена в рамките на специализираната администрация на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) Главна дирекция "Разглеждане на жалби и решаване на спорове".
Към нея ще функционират териториални звена с местоположение и обхват на дейност, с оглед на по-добрата защита на потребителите по места. Това предвиждат одобрените днес с постановление на Министерски съвет промени в Устройствения правилник на Държавната комисия и на нейната администрация, съобщиха от пресцентъра на кабинета.
Промените са насочени към осигуряване на по-голяма защита на потребителите в процедурите и са свързани с необходимостта за по-пълно детайлизиране правомощията на комисията по отношение решаване спорове и разглеждане на жалби. Целта е отделяне на по-голямо внимание на работата с потребителите и защита на техните интереси.
Друга част от измененията са свързани с намаления състав на комисията от 13 на 7 члена, премахване на двете длъжности "заместник-председатели" и са съобразени с измененията в Закона за енергетиката.
Трета част от измененията са свързани с прецизиране работата на общата администрация и обособяване на нейните правомощия в две самостоятелни дирекции - в дирекция "Административно и финансово-счетоводно обслужване" и в дирекция "Информационно обслужване и човешки ресурси".