Първият от трите терминала (киоска) за обществен достъп до електронни услуги по проекта eGOS беше представен в Разлог.
Останалите два - в Перущица и Нови Пазар, вече са свързани и работят в мрежа, съобщиха от Изпълнителната агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" (ИАЕСМИС) към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Терминалите са поставени в архитектурно достъпна среда за хора с двигателни затруднения.
Градовете са избрани на принципа на места с ограничени възможности за публичен интернет-достъп, както и за хора, които не разполагат с интернет-връзка от дома си.
Чрез киоските, както и през стационарни и преносими компютри, всеки желаещ да потърси работа, обучение или квалификация в България или чужбина има достъп до многоезична система, която предоставя електронни услуги за насочване и консултиране на гражданите, обясни Маргарита Николова от ИАЕСМИС.
Европейският проект еGOS се осъществява по програмата "Конкурентоспособност и иновации" на Европейската комисия.
Извън рамките на проекта се предвижда разработване на допълнителен модул за достъп до услугите на проекта и през smart телефони. Преди четири години, когато стартира eGOS, smart телефоните не бяха широко разпространени, обясниха от италианската фирма "Тотем", поради което такава разработка не е включена в проектните изисквания.
От петте страни, които са партньори по проекта - България, Италия, Испания, Исландия и Румъния, българите са най-активни в търсенето на електронните услуги за насочване, предоставяни по eGOS, отчетоха от ИАЕСМИС.
Според анализираните до момента данни най-често в системата се регистрират хора на възраст между 36 и 45 години, следвани от възрастовата група между 26 и 35 години.