Интернет портал, чиято цел ще бъде да стане платформа за диалог между потребители и производители на хранителни стоки, ще бъде стартиран в Германия вероятно до края на месеца, пише Local.de.
Сайтът lebensmittelklarheit.de ще дава яснота на потребителите относно хранителни продукти, които имат неясен етикет или рекламата им по някакъв начин не отговаря на действителността. Освен това потребителите ще могат да регистрират имената на продукти, от които са разочаровани, а производителите ще имат право на отговор.
Порталът се прави с помощта на германската национална потребителска мрежа и се финансира от германското министерство на земеделието и храните.
Новият портал обаче обра доста сериозна доза критика още преди да се появи онлайн. Според хранителната индустрия германският министър на земеделието и отговарящ за защитата на потребителите Илзе Айгнер се води изцяло от манипулируеми обществени нагласи, а освен това хвърля отговорността за откриване на проблемите изцяло върху потребителите.
По думите на един от най-яростните критици Михаел Голдман, председател на парламентарната комисия по селскостопанските въпроси, не бива да се посочват имената на конкретни продукти публично заради грешка в изписването например – това би довело до пряка пазарна намеса. Работа на законодателните органи е да се справят с проблемите, казва Голдман.