Приемът на заявления за включването в социалната услуга "Асистент за независим живот" на Столичната община започва от 1 септември (четвъртък).
С последните промени в наредбата от юли тази година приемът на заявления беше преместен от декември за времето от септември до октомври, съобщи за БТА заместник-кметът Албена Атанасова
Целта е да могат да се включат максимален брой от одобрените кандидат-потребители още в началото на годината. Документите ще трябва да се подават или от човека с увреждания, или от упълномощено от него лице.
В случай че кандидатът е бил потребител на услугите и до сега, трябва да подаде декларация, че няма промяна в обстоятелствата. След като се подаде заявлението за включване в програмата, на място в дома на кандидат-потребителя ще се попълва оценката на потребностите му.
Това ще става от самия потребител от една страна и допълнително от двамата социални работници, които ще го посетят.
Социалната услуга, която е единствената по рода си в страната на общинско ниво, осигурява асистенти на хора с увреждания за най-много 300 часа месечно. Одобрените асистенти са до пет души на едно лице, а заплащането им на час е два пъти по часовата ставка от минималната работна заплата, което прави около 5,50 лева.
Кандидатите за ползването на социалната услуга трябва да подадат документите си до 31 октомври, а крайният срок за произнасяне за включването им в социалната услуга е до 20 декември. Решенията на комисията могат да се обжалват пред кмета на София.