Община Пещера внедри система за е-управление, съобщиха от пресцентъра на общината.
Гражданите на община Пещера вече могат да използват новата Система за е-управление на общината.
Системата е реализирана в изпълнение на Договор № А 09-31-140 С/12.06.2009 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Административен капацитет”, сключен между Министерството на държавната администрация и административната реформа и община Пещера, "Приоритетна ос III: "Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление”, Подприоритет 3.1 "Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление”.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
С въвеждане на система за е-управление Община Пещера осигурява възможност за заявяване на административни услуги, тяхното заплащане и получаването на резултата от исканата услуга, без да е необходимо присъствието на получателя на услугата в сградата на община Пещера.
Системата улеснява всички граждани на общината, но изключително много живеещите в други населени места или извън България при получаването на административни услуги.
Системата за електронно управление на община Пещера е проектирана за осигуряване на равнопоставеност на представители на уязвими групи и хора с увреждания при работа с нея.
Притежателите на квалифициран електронен подпис могат да заявяват, заплащат и получават резултата от административните услуги, без да е необходимо да посетят нито веднъж сградата на общината.
Като използват Системата за е-управление на община Пещера, гражданите могат да заявяват административни услуги от всяко място на света и по всяко време на денонощието, както и да следят през интернет статуса на изпълнение на услугата.