Социалната отговорност - възможност за бизнес печалба

Джейсън Сол дава пет съвета как да преобърнем благотворителността в изгода

по статията работи: Ивайло Ачев | 08.11.2010 | 12:45

Все повече бизнесмени отделят значително време и средства за социална дейност и благотворителност. Според проучване на един от известните специалисти в областта Джейсън Сол дори големите американски корпорации все още действат на принципа „така трябва“ или „задължени сме“, когато развиват социална дейност, вместо да преобърнат позитивите от дадено дело в бизнес печалба.

В новата си книга „Социална иновация“ Сол дава пет съвета как бизнесът може чрез иновативни стратегии да превърне социалната дейност в „стойност“, която решава проблеми, пише Good.is.

Съвет номер едно – печелете от продукти и услуги на вторични пазари. Фокусирайте се върху пазари, които не носят печалба на никой досегашен продукт. За пример авторът сочи програмата на Wal Mart за изписване на рецепти за 4 долара.

Съвет номер две – завладейте новите пазари по заобиколни начини. Най-големите пречки пред завземането на нова пазарна територия в днешно време са социални – липса на кадри, бедност, недобра инфраструктура, необразовани потребители. За пример се сочи Tesco, която наскоро атакува по-бедните райони в САЩ с вериги магазини за плодове и зеленчуци, в които клиентът се разплаща посредством устройство за снемане на пръстов отпечатък.

Съвет номер три – установете емоционална връзка с потребителите. В днешно време малко са областите, където е възможно лесно да излезеш с уникално предложение – обикновено пазарът е наситен с много продукти с близко като градация качество. Затова е нужно да обърнете внимание върху емоционалната стойност на продукта си – примерът тук е Pampers и партньорството с Unicef и инициативата купете си Pmapers, осигурете ваксинация срещу тетанус на едно дете от Третия свят.

Съвет номер четири – развитие на собствени кадри. Много компании се оплакват от днешното образование, затова е по-добре да вземат нещата в свои ръце и да влязат директно в битката. Примерът в лицето на Cisco го доказва – американската технологична компания създаде академия, в която деца от по-бедни семейства се обучават за мрежови специалисти.

Съвет номер пет – въздействайте чрез обратна психология. Пример тук е търговията с въглеродни емисии – вместо да се лобира срещу даден проблем пред политиците, проблемът се превръща в печалба и за обществото, и за бизнеса.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.23 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Черешката на тортата" - риалити
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.