За част от европейския бизнес първите три месеца на годината са свързани с ръст на продажбите и отлични постъпления. Един от тези сектори е автомобилният.
През периода януари-март 2011 година европейският лидер в този сектор Volkswagen записа рекорден брой продадени автомобили – над 2 млн. бройки. Продажбите растат с 305 до общо 37.5 млрд. евро, а печалбата е 2.9 млрд., разкриват от компанията.
В същото време Peugeot, един от основните конкуренти на пазара, съобщава за ръст на продажбите от 10%. През периода компанията е продала 921.4 хил. нови автомобила или ръст от 0.8 на сто. От Peugeot не пропускат да отбележат, че в края на март вече се усеща негативното влияние от земетресението в Япония. То се изразява най-вече с липсата на достатъчно компоненти за електрониката на колите.
Първите три месеца на годината са успешни и за италианския производител Fiat. Компанията отчете печалба за първи път от месеци, макар и в рамките на 29 млн. евро. Продажбите на луксозните брандове като Ferrari, обаче успяват да издърпат цялата група "на зелено".
Като цяло обаче пазара на автомобили в Европа записа спад от 0.9 на сто през първите три месеца на годината. Това не е изненада – повечето от големите компании разчитат на развиващите се пазари като Индия и Китай, както и на по-голямото търсене в Русия.